9 Skutecznych wskazówek jak poprawić seo w sklepie internetowym

9 Skutecznych wskazówek jak poprawić seo dla sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Jak polepszyć pozycjonowanie sklepu internetowego aby osiągnąć sukces?

jak polepszyć pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak chcesz sprzedawać w sklepie internetowym, jeśli klienci nie mogą cię znaleźć?

SEO (Pozycjonowanie) to proces poprawy widoczności witryny lub sklepu internetowego w wyszukiwarkach.

Dlaczego SEO jest ważne? Ponieważ wyższe pozycje w wyszukiwarce to automatycznie większy ruch w twoim sklepie internetowym (potencjalni klienci twojego sklepu internetowego)

9 kluczowych porad dla sklepów e-commerce:

1. Nie należy polegać tylko na Pay Per Click

Chociaż wiele witryn e-commerce wykorzystuje w swojej strategii tworzenia widoczności sklepu internetowego system reklamy Adwords, prawda jest taka, że koszty PPC nadal idą w górę, a w momencie zaprzestania płatności za reklamę, Twoja obecność w internecie znika.

Ponadto, niektórzy klienci mają wrodzoną nieufność wobec linków sponsorowanych, banerów i innych reklam internetowych. Sklepy e-commerce nie mogą polegać wyłącznie na strategii PPC i muszą także wdrożyć bezpieczne praktyki SEO, aby pomóc widoczności swojego sklepu online.

2. Unikaj Duplicate Content

Duplikacja treści jest najczęstszym błędym, który może wpłynąć negatywnie na widoczność w wyszukiwarce Google. Jednakże, ponieważ wiele sklepów e-commerce ma dużą ilość duplikatów w wyniku opisów produktów, witryny e-commerce mają tendencję do otrzymywania kar za duplikację treści.

Dlatego ważne jest aby właściciel sklepu internetowego dążył do wyeliminowania duplikatów ze swojej strony (warto wykorzystać możliwości canonical). W pracy nad usunięciem duplikacji najlepiej sprawdzi się współpraca z dobrą agencją marketingową specjalizującą się w optymalizacji sklepów internetowych.

3. Prowadzenie bloga w sklepie internetowym

Prowadzenie bloga eksperckiego jest bardzo ważnym elementem bo pomaga nam zwiększyć użyteczność naszego sklepu internetowego, przedstawić nas jako ekspertów, którzy wiedzą coś więcej na temat sprzedawanych produktów, pomaga nam w działaniach SEO.

Dodawanie unikalnego i wysokiej jakości contentu na blogu w sposób regularny w witrynie e-commerce będzie nie tylko dawać dodatkową wartość dla użytkowników naszego sklepu internetowego ale wspomoże działania związane z long tailem dla naszego sklepu.

4. Nie używaj opisów producenta produktów

Tworzenie unikalnych opisów produktów może być procesem czasochłonnym i próbując zaoszczędzić czas, wielu właścicieli sklepów on-line kopiuje i wkleja opisy produktów producenta na swoim sklepie.

Nie ma nic gorszego dla SEO twojego sklepu internetowego!

Zawsze należy napisać unikalny każdy opis produktu, należy pamiętać aby był wyjątkowy i przyjazny dla wyszukiwarki Google. Pamiętaj aby korzystać ze słów, które potencjalni klienci najprawdopodobniej wpiszą w wyszukiwarce aby wyszukać twój produkt.

5. Optymalizacja Obrazów produktu

Wyszukiwanie grafiki za pomocą Google stało się bardzo popularną funkcja, internauci coraz częściej wykorzystują w ten sposób wyszukiwarkę aby znaleźć produkty w Internecie. W związku z tym w sklepach internetowych e-commerce należy dodać odpowiednie słowa kluczowe do tagów ALT dla każdego obrazu. Dla optymalnego efektu, należy upewnić się, że każdy ALT do grafiki jest bezpośrednio związany z tematem obrazu i przy tym pamiętać aby uniknąć nafaszerowania słów kluczowych w znacznikach alt.

6. Unikalne opisy Meta description

Bardzo istone jest to aby mieć w swoim sklepie e-commerce unikalne i zachęcające do wejścia opisy Meta description dla każdej z podstron. Nie korzystamy z tych samych opisów Meta description dla każdej z podstrony

7. Opinie o produkcie

Użytkownicy lubią dodawać opinie o produktach, które kupują. Recenzje produktów są doskonałym sposobem pasywnego pozyskiwania unikalnego contentu dla twojego sklepu.

8. Linki do swoich produktów na stronie głównej

Częstym błędem popełnianym przez wiele witryn e-commerce jest zakopanie ich strony produktów głęboko w strukturze linków. To nie tylko utrudnia użytkownikom znalezienie produktów, ale będzie to również miało wpływ na gorsze linkowanie wewnętrzne naszego sklepu internetowego a co za tym idzie na gorsze pozycje w Google.

9. Optymalizacja anchor textów

Dodawanie słów kluczowych do wewnętrznych linków na swojej stronie pomogą zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarce Google. Zamiast używać typowych anchorów “kliknij tutaj” link, link z tekstem, wpisz nazwy produktów lub inne ważne anchory z punktu widzenia SEO dla twojego sklepu.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Written by 

3 Thoughts to “9 Skutecznych wskazówek jak poprawić seo w sklepie internetowym”

  1. Larsonga

    Bardzo ciekawy artykuł o poprawie seo w sklepie internetowym, na pewno zastosujemy wasze wskazówki przy optymalizacji swojego sklepu.
    Dziękujemy za cenne porady.

  2. Cieszymy się z tego, że nasze wskazówki są pomocne 🙂

  3. Zapewne wymaga to mnóstwa pracy ale powyższe wskazówki wydają się uzasadnione : zwięźle i precyzyjnie . W przypadku naszeg sklepu to jest praca non – stop

Skomentuj artykuł