Co to jest SERM i dlaczego warto je wykorzystywać?

Co to jest SERM i dlaczego warto je wykorzystywać? Twoja firma posiada negatywne opinie w internecie i nie wiesz jak poprawić wizerunek? Zobacz koniecznie nasz artykuł o pozycjonowaniu wizerunkowym.

co to jest SERM

Co to jest SERM ?

SERM to akronim pochodzący od słów Search Engine Reputation Management

SERM – to pozycjonowanie wizerunkowe, które ma na celu poprawę wizerunku marki w wyszukiwarkach internetowych. Innymi słowy są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie pozytywnych opinii na temat naszej firmy.

Dlaczego warto wykorzystywać SERM ?

Dzięki wykorzystaniu Search Engine Reputation Management możemy zbudować pozytywny wizerunek naszej firmy poprzez:

  • Zdepozycjonowanie negatywnych opinii
  • Wzrost popularności marki.
  • Zwiększenie ilości informacji o naszej firmie w wyszukiwarce.
  • Zwiększenie zaufania wśród potencjalnych klientów naszej firmy.
  • Wzrost nowych klientów.

 

Co można zrobić w przypadku negatywnych opinii na temat naszej firmy ?

Istnieją trzy możliwe drogi działania, gdy w czołówce wyników Google pojawia się negatywny dla reputacji link z opinią o naszej firmie:

  1. W przypadku gdy opinie są nieprawdziwe, obraźliwe bądź naruszają prawo można próbować skontaktować się z administratorem serwisu i wnioskować o usunięcie negatywnej opinii na temat naszej firmy. W przypadku opinii, które naruszają prawo skierować sprawę do sądu.
  2. Drugim sposobem jest zdepozycjonowanie linka, który prowadzi do negatywnej opinii na temat naszej firmy. Najprościej mówiąc sprawić, aby w wynikach wyszukiwarki Google powyżej linka z opinią pojawiły się inne linki, które spowodują spadek na dalszą pozycję niż pierwsza strona wyników wyszukiwania.
  3. Przemyślana kampania wizerunkowa, która będzie miała na celu tworzenie bardzo dużej ilości pozytywnych opinii o naszej firmie i merytoryczne ustosunkowanie się do istniejących negatywnych opinii.

Jakie usługi wchodzą w skład SERM ?

  • Tworzenie pozytywnych opinii na portalach dla pracodawców
  • Marketing szeptany na temat firmy
  • Depozycjonowanie negatywnych opinii
  • Tworzenie pozytynych opinii Google Maps
  • Inne działania

 

Dla kogo jest skierowane pozycjonowanie wizerunkowe ?

  • Firm, które chciałyby poprawić swój wizerunek w internecie.
  • Firm, które dopiero budują swój wizerunek w internecie.
  • Firm, które chcą wzmocnić swoją markę.

 

Pozycjonowanie wizerunkowe (SERM) jest procesem który warto wdrożyć w każdej firmie, która istnieje w internecie aby nie stracić potencjalnych klientów, pracowników i zbudować pozytywny odbiór wśród internautów dla naszej marki.

[Głosów:3    Średnia:3.7/5]

Written by 

Hej, Od kilku lat prowadzę tego bloga na którym staram się przekazać ciekawe rzeczy na temat SEO. Pozycjonowaniem zajmuje się już od dobrych kilku lat z dość dobrymi efektami w różnych branżach. Jeśli szukasz freelancera SEO na terenie Wrocławia, masz odpowiedni budżet na działania, masz dość wkładania kasy w nieefektywne SEO to napisz do mnie na FB >>Kliknij tutaj>> Pozdrawiam, Paweł Zacharczuk