Co to jest SERM i dlaczego warto je wykorzystywać? Twoja firma posiada negatywne opinie w internecie i nie wiesz jak poprawić wizerunek? Zobacz koniecznie nasz artykuł o pozycjonowaniu wizerunkowym.
Co to jest SERM ?
SERM to akronim pochodzący od słów Search Engine Reputation Management
SERM – to pozycjonowanie wizerunkowe, które ma na celu poprawę wizerunku marki w wyszukiwarkach internetowych. Innymi słowy są to działania, które mają na celu wypozycjonowanie pozytywnych opinii na temat naszej firmy.
Dlaczego warto wykorzystywać SERM ?
Dzięki wykorzystaniu Search Engine Reputation Management możemy zbudować pozytywny wizerunek naszej firmy poprzez:
- Zdepozycjonowanie negatywnych opinii
- Wzrost popularności marki.
- Zwiększenie ilości informacji o naszej firmie w wyszukiwarce.
- Zwiększenie zaufania wśród potencjalnych klientów naszej firmy.
- Wzrost nowych klientów.
Co można zrobić w przypadku negatywnych opinii na temat naszej firmy ?
Istnieją trzy możliwe drogi działania, gdy w czołówce wyników Google pojawia się negatywny dla reputacji link z opinią o naszej firmie:
- W przypadku gdy opinie są nieprawdziwe, obraźliwe bądź naruszają prawo można próbować skontaktować się z administratorem serwisu i wnioskować o usunięcie negatywnej opinii na temat naszej firmy. W przypadku opinii, które naruszają prawo skierować sprawę do sądu.
- Drugim sposobem jest zdepozycjonowanie linka, który prowadzi do negatywnej opinii na temat naszej firmy. Najprościej mówiąc sprawić, aby w wynikach wyszukiwarki Google powyżej linka z opinią pojawiły się inne linki, które spowodują spadek na dalszą pozycję niż pierwsza strona wyników wyszukiwania.
- Przemyślana kampania wizerunkowa, która będzie miała na celu tworzenie bardzo dużej ilości pozytywnych opinii o naszej firmie i merytoryczne ustosunkowanie się do istniejących negatywnych opinii.
Jakie usługi wchodzą w skład SERM ?
- Tworzenie pozytywnych opinii na portalach dla pracodawców
- Marketing szeptany na temat firmy
- Depozycjonowanie negatywnych opinii
- Tworzenie pozytynych opinii Google Maps
- Inne działania
Dla kogo jest skierowane pozycjonowanie wizerunkowe ?
- Firm, które chciałyby poprawić swój wizerunek w internecie.
- Firm, które dopiero budują swój wizerunek w internecie.
- Firm, które chcą wzmocnić swoją markę.
Pozycjonowanie wizerunkowe (SERM) jest procesem który warto wdrożyć w każdej firmie, która istnieje w internecie aby nie stracić potencjalnych klientów, pracowników i zbudować pozytywny odbiór wśród internautów dla naszej marki.