Jak dodać firmę do Google Moja Firma? Jesteś posiadaczem lokalnego biznesu i słyszałeś o Google Moja Firma ale obawiasz się, że założenie wizytówki w Google Moja Firma jest skomplikowane? Zobacz koniecznie nasz poradnik o tym jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma w kilku krokach!
Co daje dodanie strony do Google Moja Firma?
Prowadzisz firmę o zasięgu lokalnym i zależy Ci na tym aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów z twojego miasta? Jeśli tak, to dobrym rozwiązaniem będzie utworzenie wizytówki w Google Moja Firma, która wspomoże twoje działania marketingowe o zasięgu lokalnym.
Wyniki z Google Moja Firma są widoczne nad wynikami organicznymi czyli tymi, które są wypozycjonowane za pomocą standardowego SEO.
Przykład wyników na frazę ” pozycjonowanie wrocław ” jest widoczny poniżej:
Jak widać na przykładzie jest to idealne uzupełnienie dla standardowego pozycjonowania bo bardzo dużo zyskujemy będąc ponad naturalnymi wynikami w serpach.
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Dodawanie swojej firmy do Google Moja Firma rozpoczynamy od założenia konta pocztowego w Gmail czyli konta pocztowego w Google. Gdy mamy założone już konto e-mail w najpopularniejszym serwisie pocztowym, przechodzimy pod adres https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i klikamy przycisk Pokaż firmę w Google
Następnym krokiem jest dodanie lokalizacji swojej firmy (Dodaj lokalizację) jak w załączonym screenie:
Klikając w przycisk Dodaj lokalizację w okienku podajemy lokalizację firmy, jeśli nasza lokalizacja nie została odnaleziona to klikamy część w której jest napisane “Podana nazwa firmy i jej adres są prawidłowe”
Po wykonaniu powyższych czynności pojawi nam się formularz do wypełnienia danych firmy jak w załączniku poniżej, wypełniamy i przechodzimy dalej.
Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych informacji o swojej firmie pojawia nam się następne okienko z potwierdzeniem do weryfikacji naszej firmy w Google Moja Firma, takie jak to poniżej.
Następnym krokiem jest metoda weryfikacji naszej firmy w Google i tutaj wybieramy opcję aby wysłali nam pocztówkę z kodem weryfikacyjnym pod adres który podaliśmy pocztą tradycyjną.
Po kliknięciu przycisku Wyślij pocztą pojawia nam się następne okienko z informacją, że Kartka pocztowa z kodem weryfikacyjnym powinna dotrzeć do Ciebie w ciągu 1-2 tygodni. Nie przegap jej.
W tym miejscu bardzo ważne jest to żeby sprawdzić poprawność danych oraz dodać opcjonalnie imię i nazwisko osoby, która będzie odbierała kartkę pocztową z kodem do weryfikacji Google Moja Firma.
Wysyłamy kartkę pocztową aby otrzymać kod do potwierdzenia naszej wizytówki w Google Moja Firma i widzimy następnie informację z komunikatem: Twoja firma pozostanie niezweryfikowana, dopóki nie użyjesz otrzymanego kodu, by ją zweryfikować (nie odkładaj tego na później – kod jest ważny tylko przez 30 dni).
Po wykonaniu wszystkich kroków związanych z utworzeniem naszej wizytówki w Google pojawia nam się komunikat z powitaniem w Google Moja Firma z możliwością zobaczenia prezentacji, bardzo polecamy zapoznać się z prezentacją, która jest warta uwagi.
Po obejrzeniu prezentacji Google przechodzimy do naszej wizytówki, która możemy wypełnić w opis, zdjęcia firmy itp.
Po otrzymaniu kody weryfikacyjnego z Google Moja Firma wystarczy w tym samy miejscu tzn.W miejscu gdzie mamy wizytówkę, zjechać poniżej i mamy widoczne przyciski do weryfikacji naszej wizytówki.
Po kliknięciu przycisku Zweryfikuj teraz pojawi nam się okienko, gdzie będziemy mogli wpisać kod weryfikacyjny, który otrzymaliśmy od Google. Jak w załączniku poniżej.
Od tej chwili możemy cieszyć posiadaniem pełnowartościowej wizytówki w Google Moja Firma. Mamy nadzieję, że dzięki wizytówce zdobędą Państwo nowe grono klientów.