Semtalk.pl

Jak reklamować firmę sprzątającą?

Pozyskiwanie nowych klientów dla firmy sprzątającej może być czasochłonne. Prowadzisz firmę sprzątającą i szukasz sposobu na promocję? Jak skutecznie reklamować firmę sprzątającą? Sprawdź, w jaki sposób wykorzystać marketing tradycyjny i Internet w trakcie promocji Twoich usług! Z poniższego wpisu dowiesz się jak skutecznie promować swoją firmę!Jak reklamować firmę sprzątającą?

Jak pozyskać klientów dla firmy sprzątającej?

Świadczenie usług w zakresie sprzątania to pomysł na biznes, który wymaga dobrego planu marketingowego. Pozyskiwanie klientów dla firmy sprzątającej może wydawać się trudne, ze względu na dużą konkurencję oraz trudność dotarcia do potencjalnego klienta. Jednym z metod promocji działalności sprzątającej może być marketing tradycyjny. Do jego form możemy zaliczyć: Godne uwagi są polecane wśród zadowolonych klientów. Inaczej nazywany marketing szeptany, który może przynieść Ci wiele korzyści. Ten rodzaj promocji Twojej działalności może odbywać się na dwa sposoby. Po pierwsze możesz poprosić klientów o polecanie Twojej firmy wśród znajomych, przyjaciół i rodziny. Innym sposobem jest polecanie w mediach społecznościowych, na grupach dyskusyjnych, czy branżowych forach.

Lokalne pozycjonowanie dla usług sprzątających

Jeśli zamierzasz promować swój biznes świadczący profesjonalne sprzątanie, to dobrym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się na stronę internetową, a następnie wybór pozycjonowania lokalnego w Google. Pozycjonowanie lokalne to działania w obrębie SEO, które mają pozycjonować Twoją stronę na wysokich miejscach w Google. Warto podkreślić, że ten rodzaj pozycjonowania polega na pozyskiwaniu miejscowych klientów. Mówiąc inaczej, załóżmy, że prowadzisz swój biznes w Warszawie. Twój potencjalny klient, wpisując zapytanie w Google „firma sprzątająca Warszawa”, wybiera najczęściej usługi czyszczące spośród trzech pierwszych wyników. Jeśli Twoja strona znajdzie się na tych wysokich pozycjach w wyszukiwarce, wówczas zbierasz największą część klientów! Właśnie tym jest pozycjonowanie lokalne, które polecane jest dla każdego przedsiębiorstwa sprzątającego.

Content marketing dla Twojej firmy sprzątającej

Inną formą promocji Twojej strony oraz pozyskiwania jakościowego ruchu jest prowadzenia działań w zakresie content marketingu. Innymi słowy, jest to prowadzenie bloga firmowego, na którym umieszczasz wartościowe i merytoryczne artykuły. Treści te powinny być dobrze przemyślane i dopasowane do zapytań Twoich potencjalnych klientów. Mianowicie każdy tekst powinien zawierać w sobie słowa kluczowe oraz chwytliwy temat. Co więcej, musi dostarczać realną wartość dla czytelnika. Przykładowym tematem może być np. „Jakie są najlepsze środki do mycia łazienki?”. Warto podkreślić, że wysokiej jakości treści zoptymalizowane pod SEO wpływają na wysokie pozycjonowanie strony w Google. Co z kolei przyczynia się na większy ruch oraz zaangażowanie użytkowników na Twojej witrynie. Co więcej, na blogu możesz promować swoje usługi, odsyłając bezpośrednio na podstronę z ofertą.

Google Moja Firma dla firmy sprzątającej

Dodanie swojej firmy do wizytówki Google Moja Firma to kolejne polecane rozwiązanie dla każdej firmy, która zajmuje się utrzymaniem czystości w pomieszczeniach. W tym miejscu umieszczasz m.in. dane kontaktowe do Twojego biznesu, adres, krótki opis usługi, oraz odnośnik do strony internetowej. Dzięki wizytówce w Google klienci szybko Cię wyszukają i będą mogli błyskawicznie skontaktować się z Tobą. Co więcej, każdy użytkownik za jednym kliknięciem może wyznaczyć mapę z użyciem Google Maps, czy skontaktować się z Tobą telefonicznie lub mailowo. Warto wspomnieć, że w tym miejscu znajduje się również sekcja z opiniami od klientów, którą warto uzupełnić. Mianowicie, po każdym wykonaniu zlecenie poproś osoby o dodanie oceny oraz opinii. Warto pamiętać o tym, że ten rodzaj usług jest specyficzny, a nowi klienci często sugerują się oceną innych użytkowników.

Jak reklamować firmę sprzątającą przez Facebook?

Kolejną możliwością promocji w branży sprzątającej może być utworzenie profilu w Social Mediach m.in. na Facebooku. Na fanpage biznesowym można dodawać zdjęcia z realizacji w stylu „przed i po”, przydatne i angażujące posty, czy też udostępniać swoje wpisy z bloga. Taka forma reklamy cieszy się coraz większym powodzeniem i jest w pełni darmowa! Inną możliwością dla właściciela firmy sprzątającej może być wybór kampanii Facebook Ads. Gdzie przeznaczasz określony budżet na reklamę. Pamiętaj, że taka inwestycja zwróci się tylko w przypadku, gdy dokładnie określisz swoją grupę docelową, stworzysz ciekawą grafikę reklamową, oraz trafnie wyznaczysz obszar reklamy.Oprócz tego warto angażować się w dodawanie komentarzy na grupach społecznościowych. W tym miejscu możesz udzielać rad w zakresie np. mycia okien, prania dywanów, czy sposobu na wypranie tapicerki. Pamiętaj, że dzielenie się wiedzą w Internecie, stawia Cię w roli znawcy! Tym samym wzbudzasz jeszcze większe zaufanie wśród potencjalnych klientów. Co przekłada się na polecenia oraz linkowania do Twojej oferty!

Reklama na portalach ogłoszeniowych dla firmy sprzątającej

Warto mieć na uwadze, że duża część osób, które są zainteresowane usługami w zakresie sprzątania, szuka ich na serwisach ogłoszeniowych. Dlatego dodanie ogłoszenia na takich stronach jak Olx, Oferia, Oferteo, czy Gumtree jest kolejnym krokiem do pozyskania nowych kontrahentów, którzy mogą w przyszłości stać się lojalnymi klientami. Pamiętaj, aby dodać dobrze przygotowaną ofertę, która będzie zawierać jasno określony zakres usług oraz dane kontaktowe. Co więcej, nie zapomnij o chwytach marketingowych, które zwiększą zainteresowanie! Jeśli nie jesteś specjalistą w tworzeniu takich treści, to warto udać się w tym celu do agencji marketingowej, która przygotuje to za Ciebie.
5/5 - (1 vote)

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty

[contact-form-7 id="14" title="Formularz 1"]