Szukaj

21 mitów SEO – Zobacz jak obalamy mity w SEO

Co to jest mit SEO ?

Mit SEO – opowieść o otaczającym świecie wyszukiwarek internetowych, opisująca historię algorytmów, zjawisk paranormalnych związanych z linkowaniem i innymi ciekawostkami z branży SEO.

Mity SEO, mity w pozycjonowaniu

Nie ma nic gorszego jak powstające co roku nowe mity na temat czynników rankingowych w SEO. Podstawy w SEO zasadniczo się nie zmieniły, dlaczego jest tak wiele mitów związanych z pozycjonowaniem stron?

Dlaczego powstają mity SEO?

Mity SEO powstają najczęściej przez ludzi, którzy nie mają doświadczenia w pozycjonowaniu i za wszelką cenę próbują przekonać innych do swoich racji, gdzieś coś usłyszeli i przekazują nieprawdziwe informację dalej. Czasami celowa dezinformacja w pozycjonowaniu jest naturalna bo nie każdy pozycjoner chce się za darmo dzielić swoją drogocenną wiedzą, którą nabył wydając bardzo dużo pieniędzy na testy i inne rzeczy z tym związane.

Obalamy 21 mitów związanych z SEO!

  1. Domena typu Exact match rankuje lepiej Domeny Exact match rankują lepiej tylko trzeba to umieć wykorzystać, napewno nie linkując typowo. Należy pamiętać, że w większości przypadków tego typu domeny są wykorzystywane pod spamowej jakości zaplecze.
  2. Wiek domeny ma znaczenie – W branży utarło się, że wiek domeny ma znaczenie, tutaj z tym wiekiem to większości ludzi chodzi o linki prowadzące do domeny. Z naszych testów wynika, ze bez problemów idzie wypozycjonować świeżą domenę.
  3. Długość rejestracji domeny – Utarło się, że długość rejestracji domeny ma wpływ na pozycje, z naszych testów wynika że nie ma to żadnego znaczenia.
  4. Przekierowanie 301 nie przenosi mocy SEO – Przekierowanie 301 nadal przekazuje moc ale nie tak wielką jak było to kilka lat temu.
  5. Dedykowane IP aby strona rankowała – Głupota jakich mało, IP nie ma znaczenia w pozycjonowaniu, wystarczy zobaczyć ile stron jest na dzielonym hostingu.
  6. Optymalizacja serwisu to 100% sukcesu w SEO – Optymalizacja jest jednym z elemetów całego procesu pozycjonowania, nawet dobra optymalizacja nie zastąpi linkowania.
  7. Linki SEO nie działają – Największa głupota, która jest co roku rozpowszechniana na pseudo szkoleniach , bez linków nie ma pozycji!
  8. Mapa strony ma wpływ na pozycje – Mapa strony nie ma żadnego wpływu na pozycje, jedynie pomaga indeksację na dużych serwisach internetowych.
  9. Linkowanie do zaufanych stron – Utarło się, że linkowanie do zaufanych stron typu Wikipedia pomaga w rankowaniu naszej strony. W przeprowadzonym przez nas teście nie ma to żadnego wpływu na pozycje strony.
  10. Content Marketing to recepta na sukces – Sam content marketing nie zdziała cudów.
  11. Dobry Content sam się wypromuje – W dzisiejszych czasach, gdzie mamy tak wiele w internecie contentu bez linków nic nie zdziałamy.
  12. Długość artykułu ma znaczenie – Nie ma to żadnego znaczenia, ważne aby były dla ludzi.
  13. Protokuł HTTPS ma wpływ na pozycje strony – Nie ma żadnego wpływu na pozycję.
  14. Link Building umarł – Największy mit powielany co roku, bez linków Wasza strona internetowa nie osiągnie wysokich pozycji.
  15. Linki z SWLi szkodzą – Wszystko zależy od osoby posługującej się danym narzędziem.
  16. Katalogi nie działają – Te lepsze nadal działają na mało konkurencyjne hasła (Onet , WP) . Grupy katalogów po 10 zł dawno umarły, ale prywatne nadal dobrze się mają 🙂
  17. Istnieje White SEO – nie ma czegoś takiego jak białe czy czarne SEO.
  18. Zrzekanie się linków pomaga w przywróceniu pozycji – Zrzekniesz się linków dzięki Disavow Tool a pozycji i tak nie odzyskasz bo niby jak?
  19. Aktualizacja algorytmu Pingwin w 2016 -aktualizacje działają w czasie rzeczywistym.
  20. Nie warto linkować anchortextem – Linki w postaci anchora mają największy wpływ na pozycje i bez nich na średnio konkurencyjne hasła nie wypozycjonujemy strony.
  21. Page Rank ma znaczenie – Page Rank umarł według oficjalnego komunikatu Google.
[Głosów:6    Średnia:4.3/5]

Written by 

2 Thoughts to “21 mitów SEO – Zobacz jak obalamy mity w SEO”

  1. może EM to ryzyko i to duże, ale ostatnio modne są mix typu brand + EM ciekawe tylko na jak długo wystarczy, zależnie też oczywiście od całej reszty linków jakie zdobywamy, pytanie czy ściśle bez EM idzie średnio trudne frazy zrobić ?

  2. My mieliśmy przypadek nad którym pracowaliśmy 6 miesięcy, gdzie optymalizacja była dopięta w 99% według nas 😛 I fraza bardzo trudna ubezpieczeniowa przy bez EM weszła do TOP 10 🙂 Co do mody, nie podążamy za nią lecz korzystamy głównie z EM i neutralnych http://

Skomentuj artykuł

 

Comment moderation is enabled. Your comment may take some time to appear.