Semtalk.pl

Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak się za nie zabrać?

Sprzedajesz produkty lub usługi i chcesz pozyskać miejscowych klientów, którzy zwiększą Twoją sprzedaż? Prowadząc biznes w danym regionie lub mieście, warto zadbać o pozycjonowanie lokalne strony internetowej. Zobacz, co to jest pozycjonowanie lokalne oraz co możesz zyskać dzięki lokalnej strategii SEO.Pozycjonowanie lokalne

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalne pozycjonowanie to działanie mające na celu podniesienie pozycji strony www na ustalone frazy kluczowe w wyszukiwarce w określonym regionie lub miejscowości. Dzięki zaplanowanej strategii Twoja firma może zwiększyć widoczność strony, a tym samym ruch organiczny. W dodatku pozyskiwać nowych klientów, którzy zwiększą przychody przedsiębiorstwa.Najczęściej SEO lokalne skierowane jest do małych i średnich firm, takich jak fryzjerzy, restauracje, miejscowe butiki, sklepy, ekipy remontowe, lekarze, hotele czy hydraulicy. Strategia ta umożliwia użytkownikowi szybkie odnalezienie produktu lub usługi w określonej lokalizacji. Z kolei właściciel strony ogranicza koszty związane z marketingiem internetowym swojego biznesu.

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Lokalne SEO polega na działaniach on-site oraz off-site, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny na określoną frazę z użyciem tzw. geolokalizacji. Innymi słowy, szukając hydraulika w okolicy, nie musisz wpisywać frazy lokalnej np. „hydraulik Warszawa”. Z użyciem lokalizacji GPS lub IP, wyszukiwarka Google, dzięki rozbudowanym algorytmom, jest w stanie dokładnie określić miejsce, w którym się znajdujesz. Po czym dopasowuje najlepsze wyniki wyszukiwania słowa „hydraulik”, analizując przy tym najbliżej znajdujących się usługodawców w okolicy.Jednak pomimo działania geolokalizacji nie można pominąć prawidłowej optymalizacji strony pod kątem SEO oraz pozycjonowania witryny na określone słowa kluczowe z nazwami regionu lub miasta. Tak naprawdę każdy z wymienionych elementów przyczynia się do wysokich pozycji Twojej strony w Google. Pominięcie jednego z nich może spowodować spadek widoczności lokalnej firmy w wynikach organicznych.

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?

Podczas wdrażania lokalnego pozycjonowania strony należy w pierwszej kolejności wykonać audyt SEO. Jest to analiza dotychczas prowadzonej strony, która obejmuje sprawdzenie: Oprócz tego ważnym elementem jest analiza konkurencji. Po czym przygotowuje się skuteczną strategię SEO.Kolejnym etapem jest dobór słów kluczowych, które będą powiązane z usługą lub produktem przedsiębiorstwa. Frazy kluczowe to słowa, które są wyszukiwane przez potencjalnego klienta, na które pozycjonuje się strona. Co więcej, ważne jest, aby dopasować frazy nie tylko do oferowanej usługi lub produktów, ale również do regionu lub miejscowości, w której znajduje się siedziba biznesu. Dzięki temu pozycjonowanie lokalne pozwala pozyskać klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą z najbliższej okolicy. Ponadto wpływa to na zwiększenie ruchu, zmniejsza współczynnik odrzuceń i zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów.

Jak zacząć pozycjonowanie lokalne?

Jeśli jesteś małą firmą usługową lub produkcyjną, której grupa docelowa znajduje się w najbliższej okolicy, to warto zadbać o widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania w obrębie regionalnym. Z lokalnego SEO powinny skorzystać wszystkie firmy z branży: gastronomicznej, budowlanej, naprawczej, zakłady kosmetyczne, kwiaciarnie, zakłady fryzjerskie, warsztaty samochodowe, pomoc drogowa, czy hotele. Posiadanie strony, która wyświetla się na wysokich pozycjach w lokalnych wynikach wyszukiwarki, zwiększa kilkukrotnie prawdopodobieństwo, że internauta skorzysta z Twojej usługi!Pozycjonowanie lokalne rozpoczyna się od działań SEO, mających na celu optymalizację strony. Następnym krokiem jest stworzenie najlepszego contentu z najczęściej wyszukiwanymi frazami dopasowanymi do Twojej oferty. Kolejny etap to linkowanie zewnętrzne oraz linkowania wewnętrznego. Po czym planuje się poprawne działania z wykorzystaniem wizytówki w usłudze Google Moja Firma.

Pozycjonowanie lokalne a personalizacja wyników wyszukiwania

Personalizacja wyników wyszukiwania inaczej Google Personalized Search jest to dopasowanie wyników w wyszukiwarce Google, opierając się na wcześniejszej aktywności użytkownika w sieci. W przypadku pozycjonowania lokalnego Google dopasowuje najwyższej jakości treści do wpisanej frazy przez użytkownika m.in. z wykorzystaniem lokalizacji urządzenia. Dlatego wpisując frazę mechanik do pola wyszukiwarki, osoby z Warszawy otrzymają inny zestaw wyników niż osoby z Krakowa.Reasumując, technologia śledzenia jest przydatna dla osób, które poszukują określonych obiektów w danej okolicy. Odbywa się ona na podstawie historii wyszukiwarki, adresu IP, GPS, zapisanych kontaktów w skrzynce Gmail, czy wcześniej wpisanych słów do pola wyszukiwarki.Co więcej, w przypadku wyszukiwania regionalnego i personalizacji wyników wyszukiwania, kluczową rolę odgrywa również wizytówka Google Moja Firma. Prawidłowo skonfigurowana wizytówka w Google nie tylko przedstawia informację kontaktowe oraz adres strony. Co więcej, wskazuje fizyczny adres firmowy oraz daje wskazówki jak dojechać do docelowego miejsca. Wizytówka Google to podstawowy element podczas działań SEO w obrębie danego obszaru.

Jak zoptymalizować stronę pod lokalne SEO?

Optymalizacja lokalna przebiega w podobny sposób jak standardowa optymalizacja na pozyskiwanie klientów z całego kraju. Pierwszym krokiem jest ustalenie strategii oraz wykonanie audytu. Poza tym proces optymalizacji lokalnej obejmuje: Podczas lokalnej optymalizacji strony warto wykorzystać narzędzia, które dostarczają informacji analitycznych. Pomocnymi oprogramowaniami są m.in.: Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, Senuto, Semstorm, SEMrush, czy SurferSEO.

Pozycjonowanie lokalne on-site

Skuteczne pozycjonowanie lokalne on-site to działania mające na celu dostosowanie i optymalizację struktury strony oraz treści pod lokalne zapytania. W związku z tym firmy, które poszukują miejscowych klientów, powinny szczególnie zadbać o czynniki rankingowe Google. Do jednych z nich można zaliczyć uzupełnienie adresu firmy, danych osobowych, pełnej nazwy firmy, oraz numeru telefonu. Co więcej, pomocnym mogą okazać się znaczniki shema w postaci danych strukturalnych. Umożliwiają one wyszukiwarkom uzyskanie jeszcze bardziej szczegółowych informacji o Twojej stronie.Oprócz tego na podstronie o mnie należy wysycić treść frazami dotyczącymi działalności oraz samej lokalizacji np. pizzeria Wrocław, kwiaciarnia Wrocław, Fryzjer Katowice itp. Podobne działanie należy przeprowadzić na pozostałych podstronach, dodając do treści frazy, które związane są z Twoim przedsiębiorstwem oraz jego lokalizacją.Co więcej, na czynności w zakresie on-page wchodzi również poprawne formatowanie nagłówków, zmniejszenie rozdzielczości obrazków, uzupełnienie atrybutów alt, jak również optymalizacja meta tagów pod kątem wyszukiwania lokalnego. Poza tym warto umieścić znacznik na Mapach Google, który doprowadzi klienta do Twojego biznesu stacjonarnego.

Pozycjonowanie lokalne off-site

Działania z zakresu off-site polegają na czynnościach zewnętrznych, które mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie Twojej platformy w wynikach wyszukiwań w Google. Takim działaniem jest link building, czyli pozyskiwanie zewnętrznych linków, które kierują na Twoją stronę i są wysoko indeksowane w Google. Te czynności mają na celu zwiększenie autorytetu strony, a tym samym przyczyniają się do lepszych pozycji. Polecanym sposobem jest zdobycie wysokiej jakości linków lokalnych np. artykułów sponsorowanych, ze stron informacyjnych, urzędów miasta lub gminy, jak również stron tematycznie powiązanych z Twoją ofertą, które prowadzą działalność w obrębie podobnego regionu.Oprócz tego w zakres działań off-page wchodzi udzielanie się na miejscowych forach, umieszczanie linków do swojej strony na branżowych platformach społecznościowych, działania w zakresie prowadzenia Social Mediów w obrębie regionu, oraz udzielanie porad na grupach dyskusyjnych związanych tematycznie z Twoją działalnością. Pamiętaj, aby udzielać się i przekazywać wartościowe informacje na forach dyskusyjnych i portalach społecznościowych, jednak nie przesadzaj z linkowaniem swojej oferty! Takie działania zostaną uznane za spam.Co więcej, bardzo ważnym elementem jest dbanie o zgodność danych NAP oraz prezentacja swojej działalności na wielu wizytówkach w sieci, o których więcej przeczytasz poniżej.

Wizytówki NAP – jak wizytówka NAP wspiera pozycjonowanie lokalne?

Wizytówki NAP (Name-Adress-Phone), zwane również katalogami, to strony, których celem jest zbieranie informacji o firmach. Dodanie swojej działalności do wybranych wizytówek NAP jest prostą i efektywną techniką na generowanie ruchu na stronie, a tym samym zdobycie nowych klientów w obrębie regionu.Katalogi firm umożliwiają prezentację przedsiębiorstwa oraz jej oferty. Poza tym udostępniają one godziny otwarcia, adres firmy oraz dane kontaktowe i co najważniejsze link URL do Twojej strony. Co z kolei przyczynia się do pozyskania ruchu oraz zwiększenie autorytetu strony internetowej, a tym samym wpływa na lepsze pozycje w lokalnych wynikach wyszukiwania. Najpopularniejszymi katalogami są m.in.: Google Moja Firma, Targeo.pl, PanoramaFirm.pl, Aleo.com. Pamiętaj, aby nie umieszczać wpisów w spamowych wizytówkach NAP, które są tworzone pod sprzedaż wpisów w NAP.Jeśli zdecydujesz się na umieszczenie swojej firmy w wybranych wizytówkach NAP, to koniecznie zadbaj o poprawne uzupełnienie tych samych danych na każdym serwisie!

Komu zlecić pozycjonowanie lokalne?

Decydując się na pozycjonowanie lokalne, warto sięgnąć po pomoc specjalistów, którzy skutecznie zwiększą pozycje Twojej strony w lokalnych wynikach wyszukiwarki. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele firm, które specjalizuje się w lokalnym SEO. Jednak niewielka ich część oferuje profesjonalne i skuteczne usługi!Warto szukać takiej oferty, która umożliwia profesjonalny audyt SEO oraz konsultację mające na celu dopasowanie odpowiedniej strategii strony na lokalny rynek. Co więcej, poszukując dostawcy, koniecznie sprawdź opinie od innych użytkowników. Możesz również przejrzeć case study wybranej firmy SEO i zobaczyć jej efekty pracy. Jeśli szukasz profesjonalnych działań w zakresie regionalnego SEO to sprawdź naszą ofertę Semtalk.pl. Dobierzemy najlepszą strategię dla Twojej firmy oraz pomożemy ją podnieść wysoko na pozycjach w wynikach wyszukiwania.
5/5 - (35 votes)

Koszt pozycjonowania lokalnego można określić po dokładnej analizie branży w jakiej działa Twoja witryna internetowa.

Inwestycja w lokalne pozycjonowanie to bardzo dobry pomysł na pozyskanie nowych klientów z wyszukiwarki Google dla Twojego biznesu.

W przypadku usług pozycjonowania lokalnego nie warto kierować się wyłącznie ceną bo może okazać się to zgubne dla naszego biznesu.

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty