Semtalk.pl

Pozycjonowanie szerokie – na czym polega?

Pozycjonowanie szerokie to świetna metoda pozyskania wartościowych i zdecydowanych użytkowników, którzy przyczynią się do lepszej konwersji i zwiększą ruch na stronie lub sklepie internetowym. Co z kolei przyczyni się do zwielokrotnionej sprzedaży. Co to jest pozycjonowanie szerokie? Zobacz, na czym polega pozycjonowanie long tail i w jaki sposób może wpłynąć na rozwój Twojego biznesu!Pozycjonowanie szerokie to świetna metoda pozyskania wartościowych i zdecydowanych użytkowników

Czym jest długi ogon (Long Tail)?

Frazy z długim ogonem są to wielowyrazowe frazy kluczowe, które w składni posiadają więcej niż 2 słowa np. nowoczesne krzesło tapicerowane materiałowe. Są one dłuższe, bardziej szczegółowe i jasno opisujące wybrany produkt lub koncepcję. Działania polegające na strategii szerokiego pozycjonowania mają na celu szybkie zajęcie wysokich pozycji strony w Google. Dzieje się tak, ponieważ wielowyrazowe słowa znajdujące się w treści strony są rzadziej wyszukiwane przez użytkowników, a tym samym mają małą konkurencję.Mimo że frazy ogólne składające się z jednego lub dwóch wyrazów mają większy wolumen wyszukiwania, to słowa kluczowe z długiego ogona przynoszą większe korzyści. Dlaczego? Dzieje się tak, ponieważ użytkownik, wpisując w pole wyszukiwarki jasno skonkretyzowane, kilkuwyrazowe zapytanie np. niebieskie buty do biegania damskie nike, dokładnie wie, czego oczekuje i szuka. W przypadku krótkich zapytań np. buty nie ma pewności, czego użytkownik poszukuje. Nie wiesz, czy osoba szuka butów damskich, czy męskich? Nie wiesz jaki kolor ją interesuje, typ oraz marka.

Na czym polega pozycjonowanie na długi ogon?

Pozycjonowanie szerokie jest to strategia pozycjonowania, która opiera się na czynnościach z wykorzystaniem wielowyrazowych fraz. Jak wcześniej wspomniano, frazy te posiadają więcej niż 2 słowa w swojej składni. Takie działania SEO prowadzą do efektywnego pozyskiwania klientów ze swojej niszy m.in. poprzez wysycenie contentu na stronie wielowyrazowymi keywords’ami. Efektywność tej metody opiera się na dotarciu do klienta, który jest potencjalnie zainteresowany Twoim produktem lub usługą.Oprócz tego, czym jest pozycjonowanie szerokie? Bez wątpienia to praca nad optymalizacją treści oraz pozyskiwanie linków, która dodatkowo wpływa na lepszą widoczność strony w Google. Pozycjonowanie SEO z wykorzystaniem wielowyrazowych fraz, nie tylko wpływa na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce dzięki niedużej konkurencji, ale również przyczynia się do:

Pozycjonowanie szerokie a e-commerce

Pozycjonowanie typu long tail pozwala na pozyskanie trafnego i zdecydowanego klienta, który zainteresowany jest konkretnym produktem. Dlatego ta metoda coraz częściej jest wykorzystywana w branży e-commerce.Bez wątpienia strony www należące do rozbudowanych, dużych serwisów sprzedażowych działających od kilku lat, mają ugruntowaną pozycję na rynku. Dlatego przedsiębiorstwom zaczynającym w branży sprzedaży internetowej jest ciężko pozyskać klientów na krótkie frazy kluczowe z bardzo dużą ilością wyszukiwań w miesiącu. Chcąc przebić się przez konkurencję w wynikach wyszukiwania, trzeba byłoby przeznaczyć ogromne zasoby finansowe na reklamy ADS.Mimo to w ostatnich latach zauważalny jest trend wyszukiwania wielowyrazowych fraz. Co z kolei daje coraz większe możliwości na zmniejszenie kosztów na marketing internetowy oraz pozyskanie coraz większej ilości klientów przy niedużych nakładach pieniężnych. Osoby, które wpisują zapytania składające się z dużej liczby fraz, dokładnie wiedzą czego chcą i mają jasno skonkretyzowane zamiary. Co więcej, słowa te są mniej konkurencyjne!W związku z tym, jeśli klient trafi na stronę e-commerce, która oferuje dopasowany produkt do jego preferencji, to automatycznie rośnie szansa na sfinalizowanie zakupu! Wynika to z faktu, że taka osoba jest już zdecydowana i zna intencje swojego wyszukiwania. Poszukuje jedynie odpowiedzi na wpisane słowo kluczowe oraz miejsca, w którym może dokonać transakcji!

Jakie są zalety pozycjonowania szerokiego?

Jak już wiesz long tail SEO może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. Jednak jakie zalety ma szerokie pozycjonowanie? W jaki konkretnie sposób przyczynia się do rozwoju strony lub sklepu internetowego? Poniżej znajdziesz największe korzyści, które płyną z tej strategii SEO. Zobacz jakie efekty pozycjonowania możesz uzyskać dzięki tej metodzie!

1) Docierasz do precyzyjnej grupy docelowej

Pierwszą zaletą efektywnego pozycjonowania stron internetowych metodą szeroką jest większe prawdopodobieństwo pozyskania i zatrzymania osoby na stronie. Dzieje się tak dzięki dobrze sprecyzowanej intencji potencjalnego klienta i wpisaniu szczegółowej frazy, która prowadzi na stronę. Kilkuwyrazowe słowa, które wykorzystujesz, docierają do osób, które mają precyzyjnie objaśnione potrzeby i zamiary względem zakupu lub informacji, którą chcą pozyskać.

2) Twoja strona znajduje się szybciej na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania

Dzięki optymalizacji strony pod long tail uzyskasz pierwsze efekty pozycjonowania dużo szybciej. Wszystko za sprawą małej konkurencyjności. Każda fraza long tail może zupełnie w inny sposób opisywać wybrany produkt. Uzyskasz szybciej wyniki w TOP10, dzięki temu, że kilkuwyrazowe słowa kluczowe są mniej popularne. Działanie te sprawi, że odnajdziesz swoją niszę, która będzie zdecydowana na zakup w Twoim sklepie lub skorzystanie z oferowanej usługi.

3) Oszczędzasz budżet Twoje firmy

Krótkie jedno- lub dwu wyrazowe keywords’y mogą wydawać się atrakcyjne, ponieważ są one częściej wyszukiwane w przeglądarce. Jednak koszt wypozycjonowania takiej frazy jest ogromny i często nieopłacalny. W przypadku krótkich zapytań nie wiesz, jakie są intencje użytkownika i czy szuka on rzeczywiście Twojego produktu lub usługi.Dlatego inwestycja w słowa składające się z kilku wyrazów jest tańsza i przynosi dużo lepsze korzyści dla właściciela strony, dzięki jasno obranym potrzebom czytelnika.

4) Zwiększasz współczynnik konwersji, który przekłada się na zwielokrotnioną sprzedaż

Pozycjonowanie szerokie to działania, które mają przynieść realne efekty podczas rozwoju Twojego biznesu. Bez wątpienia metoda ta sprawia, że Twoją witrynę odwiedzają osoby, które znajdują się wyżej w cyklu zakupowym, a tym samym są zdecydowane na finalizację transakcji. Przyczynia się to do wzrostu konwersji na Twojej stronie oraz zmniejszenia współczynnika odrzuceń. Co z kolei ma wpływ na lepszą sprzedaż!

5) Zyskasz lepszej jakości ruch oraz dłuższy czas przebywania

Kolejną korzyścią long tail SEO jest generowanie ruchu na witrynie, który jest dużo lepszej jakości, niż w przypadku pozycjonowania na popularne frazy. Co więcej, wydłuża się czas przebywania na stronie przez użytkownika, co ma bezpośredni wpływ na lepszą pozycję w wyszukiwarce. Dzieje się tak, ponieważ czas przebywania zaliczany jest do jednych z czynników rankingowych Google, który analizowany jest przez algorytm.

Jak znaleźć frazy typu long-tail?

Jednym z najważniejszych etapów podczas wdrażania pozycjonowania szerokiego jest poszukiwanie wielowyrazowych fraz long tail. Warto podkreślić, że nie każde narzędzie będzie odpowiednie do wyszukiwania. W związku z tym, jak znaleźć słowa z długiego ogona? Poniżej pokazujemy kilka sprawdzonych sposobów!

1) Użyj wyszukiwarki Google

Jedną z najczęstszych metod na pozyskanie trafnych wielowyrazowych słów jest wykorzystanie do tego wyszukiwarki Google. Wpisując część frazy w pole wyszukiwania, Google automatycznie podpowiada frazy długiego ogona, które możesz wykorzystać w działaniach na swojej stronie.Inną przydatną metodą jest zastosowanie słów z pola „Podobne wyszukiwania”, które znajduje się na samym dole strony po wpisaniu wybranej frazy w pole wyszukiwarki Google. Warto dodać, że znajdujące się tam odnośniki wskazują na słowa, które są powiązane semantycznie z Twoją frazą z pola wyszukiwania.

2) Zdefiniuj swoją niszę

Szerokie pozycjonowanie wymaga zdefiniowania swojej niszy. Czyli grupy docelowej, do której zamierzasz kierować swoje produkty. Określenie odbiorcy jest prostsze, jeśli dokładnie znasz swój produkt. Doskonałym sposobem na określenie persony jest analiza wyszukiwań w Google Search Console. Łącząc ze sobą dane analityczne Search Console z Google Analytics możesz zdefiniować powiązania pomiędzy słowami long-tail a osiągniętą konwersją.

3) Słowa wielowyrazowe w formie pytań

Inną metodą na zastosowanie słów w pozycjonowaniu szerokim jest wybór spośród zapytań, które sugeruje Google. W wybranych miejscach w SERP’ie pojawiają się tak zwane szybkie pytania i odpowiedzi. Warto użyć ich tworząc wysokiej jakości content na podstronach.

4) Używaj Answer the Public

Doskonałym narzędziem do wyszukiwania wielowyrazowych słów jest Answer the Public. Strona wyświetla wiele możliwości m.in. w formie mapy myśli, zapytań, listy słów.

5) Wykorzystaj specjalistyczne narzędzia SEO

Kolejnym skutecznym sposobem na wyszukiwanie słów z długiego ogona z tysięcy fraz jest użycie w tym celu dedykowanych narzędzi i aplikacji takich jak Ahrefs, Senuto, SEMSTORM, Google Keyword Planner i wiele innych.Poza tym możesz dodać do swojej przeglądarki specjalistyczne wtyczki, które podczas wyszukiwania w Google podpowiadają podobne frazy, również te z długim ogonem. Takimi narzędziami są Keywords Everywhere, wtyczka od SurferSeo, czy Ahrefs.

Komu zlecić pozycjonowanie szerokie?

Jeśli jesteś zdecydowany, aby wdrożyć skuteczne pozycjonowanie long tail na Twojej stronie lub sklepie, to najlepszym sposobem jest współpraca z doświadczoną agencją SEO/SEM. Pamiętaj, aby wybierać tylko sprawdzone firmy, które dokładnie znają tematykę pozycjonowania, wiedzą jak tworzyć treść na stronie, stosować linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, oraz mają pojęcie o pozycjonowaniu szerokim!Jeśli szukasz pomocy w zakresie pozycjonowania na długi ogon to sprawdź naszą ofertę Semtalk.pl. Pomożemy wypozycjonować asortyment w Twoim sklepie na wysokie pozycje w Google, pozyskać większy ruch na stronie oraz zminimalizować koszty na e-marketing!

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty