Szukaj

Content marketing a sukces firmy w internecie

Czy Content Marketing jest idealnym pomysłem na promocję firmy w internecie ?

Wielu z nas słyszało stwierdzenie, że Content is king i wielu z was zastanawia się co zrobić żeby jego biznes zaistniał w internecie i odniósł sukces w postaci zwiększenia sprzedaży.

content marketing dla firmy

Co to jest Content marketing – Jest to tzw. marketing treści, strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron.

Content marketing to nie tylko pisanie treści na nowopowstałą stronę, bloga lecz też promocja tej treści poprzez zdobywanie wartościowych linków pozycjonujących do naszych treści, reklamowanie poprzez social Media oraz inne formy reklamy.

Jakie są najpopularniejsze rodzaje Content marketingu?

– Prowadzenie bloga

– Video blog

– e-Learning

– Social Bookmarking

–  Infografiki

– Artykuły sponsorowane

– Webinary

Jak wykorzystać siłę Content marketingu w promocji swojej firmy w internecie?

Przede wszystkim najlepiej zacząć jest od tego aby zobaczyć jak prowadzone są Blogi firm z naszej branży, które odniosły już sukces w internecie a jeśli jest to możliwe podpatrzeć strony pokrewnych branż po to aby wyciągnąć wnioski, znaleźć ciekawe inspiracje na prowadzenie własnego firmowego bloga.

Najważniejsze jest to żeby nie pisać pod wyszukiwarki lecz pisać z myślą o naszych przyszłych klientach, pisać w sposób merytoryczny, myśląc o tym co chcielibyśmy znaleźć jako potencjalny czytelnik.

Bardzo istotne jest to żeby swoje treści przedstawiać w sposób ciekawy z dobrym formatowaniem treści, czytelnym dla naszych czytelników. W naszych treściach warto wstawiać grafiki, które w bardzo przejrzysty sposób zobrazują przekaz naszych poradników.

Czy same treści wypromują mój biznes?

Wielu ludzi czytając blogi o Content marketingu myśli, że napiszą artykuł i na tym kończy się ich Content marketing na blogu. Nic bardziej mylnego!

Jak już wcześniej wspomnieliśmy definicje Content marketingu, to nie tylko pisanie ciekawych treści ale także ich promocja czy to poprzez umieszczanie linków na forach internetowych, wpisy gościnne, linkowanie w postaci komentarzy na wartościowych serwisach, social media i inne.

Jakie obrać strategie w Content marketingu?

Strategii w Content marketingu można obrać bardzo dużo, najlepszą jest kreowanie własnej osoby, firmy jako eksperta danej dziedziny, edukacyjnej lub pisanie treści w sposób oryginalny (pisanie o śmiesznych sytuacjach związanych ze swoją branżą, firmą)

Podsumowanie:

Tworząc wartościowe treści na swoim blogu musisz je również reklamować, bez reklamy treści twój Content marketing nie odniesie oczekiwanego skutku w postaci nowych klientów,  czytelników, linków SEO.

[Głosów:4    Średnia:3/5]

Written by 

One Thought to “Content marketing a sukces firmy w internecie”

  1. Nad pozycją firmy na rynku trzeba ciągle dbać, bo konkurencja nie śpi, a pojawiają się również nowe, konkurencyjne firmy, dlatego tak ważne jest nie poprzestawać nad działaniami, które poprawiają widoczność firmy w internecie i zwiększą świadomość istnienia marki wśród użytkowników. Lepiej są widziane firmy, które mają swojego bloga i profil na FB, starają się o klienta i dobrze wpływa to na ich markę.

Skomentuj artykuł