21 mitów SEO – Zobacz jak obalamy mity w SEO

Co to jest mit SEO ?

Mit SEO – opowieść o otaczającym świecie wyszukiwarek internetowych, opisująca historię algorytmów, zjawisk paranormalnych związanych z linkowaniem i innymi ciekawostkami z branży SEO.

Mity SEO, mity w pozycjonowaniu

Nie ma nic gorszego jak powstające co roku nowe mity na temat czynników rankingowych w SEO. Podstawy w SEO zasadniczo się nie zmieniły, dlaczego jest tak wiele mitów związanych z pozycjonowaniem stron?

Dlaczego powstają mity SEO?

Mity SEO powstają najczęściej przez ludzi, którzy nie mają doświadczenia w pozycjonowaniu i za wszelką cenę próbują przekonać innych do swoich racji, gdzieś coś usłyszeli i przekazują nieprawdziwe informację dalej. Czasami celowa dezinformacja w pozycjonowaniu jest naturalna bo nie każdy pozycjoner chce się za darmo dzielić swoją drogocenną wiedzą, którą nabył wydając bardzo dużo pieniędzy na testy i inne rzeczy z tym związane.

Obalamy 21 mitów związanych z SEO!

  1. Domena typu Exact match rankuje lepiej Domeny Exact match rankują lepiej tylko trzeba to umieć wykorzystać, napewno nie linkując typowo. Należy pamiętać, że w większości przypadków tego typu domeny są wykorzystywane pod spamowej jakości zaplecze.
  2. Wiek domeny ma znaczenie – W branży utarło się, że wiek domeny ma znaczenie, tutaj z tym wiekiem to większości ludzi chodzi o linki prowadzące do domeny. Z naszych testów wynika, ze bez problemów idzie wypozycjonować świeżą domenę.
  3. Długość rejestracji domeny – Utarło się, że długość rejestracji domeny ma wpływ na pozycje, z naszych testów wynika że nie ma to żadnego znaczenia.
  4. Przekierowanie 301 nie przenosi mocy SEO – Przekierowanie 301 nadal przekazuje moc ale nie tak wielką jak było to kilka lat temu.
  5. Dedykowane IP aby strona rankowała – Głupota jakich mało, IP nie ma znaczenia w pozycjonowaniu, wystarczy zobaczyć ile stron jest na dzielonym hostingu.
  6. Optymalizacja serwisu to 100% sukcesu w SEO – Optymalizacja jest jednym z elemetów całego procesu pozycjonowania, nawet dobra optymalizacja nie zastąpi linkowania.
  7. Linki SEO nie działają – Największa głupota, która jest co roku rozpowszechniana na pseudo szkoleniach , bez linków nie ma pozycji!
  8. Mapa strony ma wpływ na pozycje – Mapa strony nie ma żadnego wpływu na pozycje, jedynie pomaga indeksację na dużych serwisach internetowych.
  9. Linkowanie do zaufanych stron – Utarło się, że linkowanie do zaufanych stron typu Wikipedia pomaga w rankowaniu naszej strony. W przeprowadzonym przez nas teście nie ma to żadnego wpływu na pozycje strony.
  10. Content Marketing to recepta na sukces – Sam content marketing nie zdziała cudów.
  11. Dobry Content sam się wypromuje – W dzisiejszych czasach, gdzie mamy tak wiele w internecie contentu bez linków nic nie zdziałamy.
  12. Długość artykułu ma znaczenie – Nie ma to żadnego znaczenia, ważne aby były dla ludzi.
  13. Protokuł HTTPS ma wpływ na pozycje strony – Nie ma żadnego wpływu na pozycję.
  14. Link Building umarł – Największy mit powielany co roku, bez linków Wasza strona internetowa nie osiągnie wysokich pozycji.
  15. Linki z SWLi szkodzą – Wszystko zależy od osoby posługującej się danym narzędziem.
  16. Katalogi nie działają – Te lepsze nadal działają na mało konkurencyjne hasła (Onet , WP) . Grupy katalogów po 10 zł dawno umarły, ale prywatne nadal dobrze się mają 🙂
  17. Istnieje White SEO – nie ma czegoś takiego jak białe czy czarne SEO.
  18. Zrzekanie się linków pomaga w przywróceniu pozycji – Zrzekniesz się linków dzięki Disavow Tool a pozycji i tak nie odzyskasz bo niby jak?
  19. Aktualizacja algorytmu Pingwin w 2016 -aktualizacje działają w czasie rzeczywistym.
  20. Nie warto linkować anchortextem – Linki w postaci anchora mają największy wpływ na pozycje i bez nich na średnio konkurencyjne hasła nie wypozycjonujemy strony.
  21. Page Rank ma znaczenie – Page Rank umarł według oficjalnego komunikatu Google.

Written by 

Hej, Od kilku lat prowadzę tego bloga na którym staram się przekazać ciekawe rzeczy na temat SEO. Pozycjonowaniem zajmuje się już od dobrych kilku lat z dość dobrymi efektami w różnych branżach. Jeśli szukasz freelancera SEO na terenie Wrocławia, masz odpowiedni budżet na działania, masz dość wkładania kasy w nieefektywne SEO to napisz do mnie na FB >>Kliknij tutaj>> Pozdrawiam, Paweł Zacharczuk

2 Thoughts to “21 mitów SEO – Zobacz jak obalamy mity w SEO”

  1. hauerpower

    może EM to ryzyko i to duże, ale ostatnio modne są mix typu brand + EM ciekawe tylko na jak długo wystarczy, zależnie też oczywiście od całej reszty linków jakie zdobywamy, pytanie czy ściśle bez EM idzie średnio trudne frazy zrobić ?

  2. My mieliśmy przypadek nad którym pracowaliśmy 6 miesięcy, gdzie optymalizacja była dopięta w 99% według nas 😛 I fraza bardzo trudna ubezpieczeniowa przy bez EM weszła do TOP 10 🙂 Co do mody, nie podążamy za nią lecz korzystamy głównie z EM i neutralnych http://

Comments are closed.