Co to jest Google Ad Grants? Szybki przewodnik po programie Google Grants, Google AdWords dla organizacji non-profit. Dowiedz się jakie możliwości daje Google Ad Grants!
Co to jest Google Ad Grants?
Google Ad Grants -Program Google dla Organizacji Non-profit, który daje zakwalifikowanym organizacjom dostęp do bezpłatnego korzystania z płatnych usług Google, a także do specjalnych funkcji przeznaczonych dla organizacji tego typu.
Co zrobić, aby zakwalifikować się do Google Ad Grants?
- Wziąć udział w programie Google dla Organizacji Non-Profit poprzez ten link
- Potwierdzić i zaakceptować wymagane przez Google oświadczenia dotyczące niestosowania dyskryminacji oraz przyjmowania i wykorzystywania darowizn
- Mieć działającą witrynę z merytoryczną treścią.
- Organizacja musi być aktualnie zarejestrowana w Technologie.org.pl, regionalnym oddziale TechSoup Global
- Organizacja musi należeć do jednej z tych kategorii:
1) Organizacje Pożytku Publicznego zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) prowadzonym przez Ministerstwo Sprawiedliwości
2) Fundacje i stowarzyszenia zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), które nie mają statusu Organizacji Pożytku Publicznego
Jakie organizacje nie kwalifikują się do programu Google Grants?
- Podmioty lub organizacje państwowe
- Szpitale lub firmy medyczne
- Szkoły, centrum opieki nad dziećmi, instytucje akademickie lub uniwersytety (działy charytatywne organizacji edukacyjnych mogą uczestniczyć w programie).
Jak utrzymać uprawnienia w Google Ad Grants?
Gdy już posiadasz grant od Google to najtrudniejsze jest to aby utrzymać się w programie.Zobacz więc, w jaki sposób utrzymać uprawnienia w programie Google Ad Grants?
- Reklamy organizacji charytatywnej muszą prowadzić wyłącznie do jednej domeny, witryny zatwierdzonej w zgłoszeniu.
- Organizacja musi aktywnie zarządzać kontem AdWords, logując się przynajmniej raz w miesiącu i dokonując w ciągu 90 dni co najmniej jednej zmiany.
- Reklamy i słowa kluczowe powinny odzwierciedlać program i działalność organizacji.
- W programie nie jest dozwolona reklama ściśle komercyjna. Jeśli promujesz produkty lub usługi, 100% przychodów musisz przeznaczać bezpośrednio na realizację programu organizacji.
- Reklamy nie mogą prowadzić do stron zawierających głównie linki do innych witryn.
- Reklamy nie mogą promować produktów finansowych (jak kredyty hipoteczne czy karty kredytowe) ani nakłaniać do przekazywania samochodów, łodzi czy innych dóbr.
- W Twojej witrynie nie mogą wyświetlać się reklamy Google AdSense ani linki reklamowe podmiotów stowarzyszonych.
Ograniczenia w Google Ad Grants
- Budżet dzienny wynosi $329 USD, tj. ok. $10,000 USD miesięcznie.
- Limit max. kosztu kliknięcia (CPC) wynosi$2.00 USD.
- Program Google Ad Grants pozwala tylko na kampanie kierowane na słowa kluczowe.
- W programie Google Ad Grants dozwolone są tylko reklamy tekstowe wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania Google pod reklamami płatnymi.