Semtalk.pl

Co to jest marketing internetowy?

Marketing to wszystkie działania promocyjne, na które składa się m.in. marketing tradycyjny i marketing internetowy. Szukasz pomysłów na wypromowanie Twojego biznesu? Chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki i zwielokrotnić sprzedaż? Sprawdź, co to jest marketing internetowy! Poznaj najlepsze praktyki marketingu w sieci, które umożliwią Ci szybki wzrost Twojego przedsiębiorstwa! W poniższym wpisie dowiesz się jakie metody reklamy internetowej wykorzystać i jakie otrzymasz z tego korzyści!Co to jest marketing internetowy

Czym jest marketing?

Marketing to wszystkie działania promocyjne, na które składa się m.in. marketing tradycyjny i marketing internetowy. Co więcej, jest to dobrze przemyślana strategia dopasowana do wcześniej ustalonych celów biznesowych. W jej skład wchodzą działania w zakresie promocji, wizualizacji, komunikacji, brandingu i ustalania ceny, które mają za zadanie trafić do jak największej grupy odbiorców, w celu przekazania wartościowego produktu lub usługi. W obrębie marketingu można wyszczególnić wiele technik, których celem jest wpływ na wzrost sprzedaży. Co z kolei przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności i rozwoju firmy. Bez wątpienia skuteczne działania marketingowe są zaliczane, obok sprzedaży, do jednych z najważniejszych czynności w obrębie prowadzenia przedsiębiorstwa. Do najczęstszych działań marketingowych można zaliczyć m.in.:

Jakie są rodzaje marketingu internetowego?

Obecnie marketing internetowy zaliczany jest do jednych z najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów. Wraz z rozwojem technologii pojawiło się wiele możliwości, które dają duży potencjał na efektywną promocję w Internecie. Jeśli prowadzisz biznes to poniżej znajdziesz rodzaje e-marketingu, które pomogą Ci w rozwoju Twojej firmy! Sprawdź jak skutecznie działać w obrębie marketingu internetowego!

Pozycjonowanie SEO

W zakres marketingu w Internecie wchodzi pozycjonowanie i optymalizacja strony pod SEO. Działania te polecane są w przypadku prowadzenia strony i bloga internetowego. Czynności z zakresu indeksowania strony mają na celu pozyskanie ruchu organicznego (darmowego) z wyszukiwarki internetowej. Głównym celem podczas indeksowania jest uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, które bezpośrednio wpływają na uzyskanie dużego ruchu na stronie.

SEM

Kolejnym typem marketingu online w Google są działania SEM. W zakres tej dziedziny wchodzą czynności nad pozycjonowaniem, optymalizacją SEO oraz kampanie w wyszukiwarce w postaci linków sponsorowanych lub grafik, które wyświetlają się w SERP jako pozycje z dopiskiem „reklama”. Promocja z wykorzystaniem SEM jest polecana dla osób, które rozpoczynają działalność, chcą szybko rozpocząć sprzedaż, zwiększyć ilość konwersji, czy pozyskać potencjalnych klientów na swoje produkty i usługi. Przy tym posiadają budżet, który mogą wydać na tego typu działania.

Content marketing

Content marketing inaczej nazywany marketingiem treści, polega na regularnym tworzeniu wysokiej jakości, angażujących artykułów, które następnie umieszczasz na swojej stronie lub blogu. W zakres tych działań wchodzi dostarczenie wartościowych informacji dla czytelnika, które jednocześnie wysycone są semantycznie powiązanymi słowami kluczowymi. W dodatku każdy tekst na stronie powinien być dobrze zoptymalizowany pod SEO. Content marketing jest to strategia marketingowa, która coraz częściej wykorzystywana jest podczas stosowania działań SEM, jak również SEO. Wynika to z tego, że algorytmy Google są skonfigurowane, tak aby dostarczać najlepsze odpowiedzi na zapytania użytkowników w polu wyszukiwarki. Tym samym chcąc trafiać na wysokie miejsca w Google, musisz dostarczyć treści, które rozwiążą problem lub dadzą trafną odpowiedź na zapytanie użytkownika.

Social Media

Inną doskonałą formą reklamy online są media społecznościowe inaczej nazywane marketingiem społecznościowym. Facebook, Instagram, TicTok to jedne z najpopularniejszych stron, które codziennie odwiedza kilka miliardów osób na świecie. W związku z tym jest to doskonałe źródło pozyskiwania klientów. Do social media marketing można zaliczyć dwie formy działania marketingowego. Pierwsza jest to budowanie świadomości marki oraz sprzedaż z wykorzystaniem metod naturalnych (organicznych). Z kolei druga opiera się na wykorzystaniu płatnych kampanii reklamowych m.in. Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads, czy LinkedIn Ads. Przybierają one postać postów sponsorowanych, grafik lub banerów, które wyświetlają się w wybranych miejscach. W zależności od ustawień kampanii mogą one pozyskiwać ruch na Twoją stronę, zachęcać do kontaktu, sprzedawać produkty, czy wpływać na zwiększenie zasięgu, a tym samym pozyskanie większej ilości odbiorców.

Marketing afiliacyjny

Do rodzaju e-marketingu można zaliczyć również coraz chętniej wybierany marketing afiliacyjny. Polega on na polecaniu Twoich produktów lub usług przez osoby, które prowadzą: blog, stronę internetową, profil na wybranej platformie w Social Mediach, czy kanał na YouTube. Prowadzenie działania marketingu w zakresie afiliacji polega na przekazywaniu prowizji ze sprzedaży produktu dla osoby polecającej. Poprzez takie działanie Ty jako reklamodawca zwiększasz sprzedaż swojego towaru.

E-mail marketing

Email marketing to kolejny rodzaj online marketingu online, który pozwala promować Twoją ofertę. Pierwszym krokiem jest wykonanie sekcji do zapisu do newslettera, która umożliwia budowanie bazy mailingowe. Po czym możesz wykorzystać ją na wiele sposobów m.in. do informowania czytelników o nowych wpisach na blogu, do promowania nowych produktów, udzielania rabatów, ogłaszania zapisów na wydarzenia i wiele innych.

Video marketing

Kolejnym rodzajem jest video marketing, który najczęściej odbywa się poprzez prowadzenia kanału na YouTube, ale nie tylko. Może przebiegać w postaci webinarów na Facebooku lub krótkometrażowych filmików na TikToku. Marketing w formie video jest świetną reklamą w Internecie, ponieważ:

Influencer marketing

Popularnym rodzajem marketingu w Internecie jest influencer marketing. Polega on na współpracy z influencerem najczęściej z Instagrama. Działania te opierają się na współpracy z osobą, która posiada szerokie zasięgi na profilu oraz duże zaangażowanie w postach. Innymi słowy, na profilu widnieje duża grupa followersów (obserwujących), jak również same posty są chętnie komentowane, udostępniane i posiadają dużą ilość polubień.

Branding i wizualizacja

Kolejną formą marketingu internetowego jest dbanie o wizerunek firmy. W te działania wchodzi tzw. branding, który polega na zwiększaniu rozpoznawalności marki wśród swojej niszy poprzez wizualizację. Pierwszym krokiem jest stworzenie loga firmowego na podstawie analizy grupy docelowej, preferencji klientów oraz branży. Warto pamiętać, że cały layout, w którego skład wchodzą kształty, kolory i logo, powinien być bardzo dobrze przemyślany i dopasowany do Twojej działalności. Mogłoby się wydawać, że jest to proste działanie. Jednak doskonale dopasowane kolory oraz kształty, które zawarte są w logo firmy, odgrywają olbrzymią rolę w trakcie decyzji zakupowych klienta.

Buzz marketing

Kolejną formą promocji może być marketing szeptany (buzz marketing). Polega on na przekazywaniu poleceń wśród klientów, którzy skorzystali z Twojej usługi lub zakupili produkt. Są to polecenia z wykorzystaniem grup dyskusyjnych, forów, mediów społecznościowych oraz komunikatorów. Warto podkreślić, że w te działania nie wchodzą sztucznie pompowane opinie, które zleca się osobom trzecim. Innymi słowy, prawdziwy marketing szeptany kreują zadowoleni klienci, a nie wynajęta osoba, która za Twoją prośbą dodaje opinie w wielu miejscach w sieci.

Lejki sprzedażowe

Kolejną polecaną techniką marketingową są lejki sprzedażowa, które dedykowane są dla biznesów prowadzących stronę www lub sklep internetowy. Lejek sprzedażowy składa się z kilku etapów:
  1. Zainteresowanie poprzez budowanie świadomości marki.
  2. Zaciekawienie Twoją ofertą na serwisie internetowym.
  3. Podjęcie decyzji o zakupie.
  4. Finalizacja, czyli dokonanie zapłaty.
  5. Lojalność klienta.
Technika polega na przyciągnięciu klienta najczęściej z reklamy Google Ads lub Facebook Ads na stronę lądowania – landing page. Na pojedynczej witrynie prezentuje się najczęściej jeden produkt, opisując jego zalety. Po czym przedstawia się tzw. upselle, który przybiera formę ekstra okazji. Może być to na przykład dodatkowy produkt w obniżonej cenie. Ostatnim etapem jest sekcja z zamówieniem, w której potencjalny klient dokonuje płatności.

Marketing przez porównywarki i katalogi

Prowadząc sklep e-commerce, warto zdecydować się na marketing przez porównywarki internetowe np. Ceneo. Oczywiście większość klientów zaglądających w takie miejsca jest zainteresowana najniższą ceną za produkt. Jednak poprzez taką promocję, na początkowej fazie rozwoju biznesu, możesz pozyskać dużą grupę osób, którzy w dłuższej perspektywie czasu prawdopodobnie staną się lojalnymi klientami. W przypadku oferowania usługi możesz wykorzystać w tym celu katalogi firm, w których umieszczasz dane, kontakt, krótki opis, oraz link do Twojej strony.

Jakie są korzyści z e-marketingu?

Obecnie e-marketing jest zaliczany do najkorzystniejszych metod promocji biznesu. W porównaniu do tradycyjnego marketingu, bez wątpienia daje więcej możliwości. Co więcej, skuteczny marketing internetowy może przynieść wiele korzyści m.in.:

Jakie narzędzia są pomocne w e-marketingu?

Aby marketing internetowy prężnie rozwijał Twój biznes, musi być odpowiednio zaplanowany i prowadzony. W tym celu potrzebne są pomocne narzędzia do marketingu w sieci.

Kiedy skorzystać z pomocy agencji marketingu internetowego?

Marketing internetowy w praktyce jest bardzo rozbudowaną formą. Na jego działania składa się dużo czynności, dlatego czasami warto zwrócić się o pomoc do specjalistów. Jeśli Twój biznes się rozkręca, a nie posiadasz zdolności w zakresie wielu rodzajów emarketingu w Internecie, to zdecyduj się na współpracę z agencją. Poza tym, jeśli nie masz budżetu na stałe zatrudnienie wykwalifikowanego pracownika, to również nie działaj na własną rękę, tylko zwróć się do specjalistów. Warto dodać, że doświadczona pomoc w zakresie działań e-marketingowych z pewnością jest opłacalną inwestycją, która zwróci się w krótkim czasie!
5/5 - (12 votes)

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty

[contact-form-7 id="14" title="Formularz 1"]