Google Merchant Center

Co to jest Google Merchant Center? Jakie są zalety reklamy produktowej w Google? Jak założyć Konto Google Merchant Center? Poradnik Google Merchant Center dla początkujących.

Google Merchant Center

Co to jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center – to usługa, która umożliwia sprzedaż produktów z twojego sklepu w wyszukiwarce oraz innych usługach Google.

Jakie są wytyczne usługi Google Merchant Center?

  • Sprzedawanie wyłącznie produktów należących do Ciebie
  • Używanie języka urzędowego
  • Informowanie klientów o zasadach dotyczących zwrotu zakupionych towarów i postępowania reklamacyjnego
  • Gromadzenie danych w sposób odpowiedzialny i bezpieczny
  • Przestrzeganie zasad dotyczących Zakupów Google
  • Weryfikacja URL-a witryny i zgłaszanie do niego praw
  • Dopasowanie danych produktów do specyfikacji pliku danych w Zakupach Google
  • Regularne logowanie się na konto Merchant Center

Bardzo ważną kwestią jest to aby zapoznać się z wytycznymi Google Merchant Center przed założeniem konta!

Jakie są zalety reklamy produktowej w Google?

  • Większy ruch w twoim sklepie (Uzyskujemy wyższy współczynniki klikalności (CTR) niż w przypadku reklamy tekstowej)
  • Twoi potencjalni klienci są bardziej wartościowi (Sprzedawca może lepiej dopasować reklamy produktów do potencjalnych klientów dzięki temu że zamiast tekstu są widoczne zdjęcia, przez co jest większe prawdopodobieństwo, że potencjalny klient coś kupi w twoim sklepie.)
  • Łatwa obsługa kampanii pod kątem handlowym
  • Większy zasięg reklamy (Użytkownik może zobaczyć kilka twoich reklam produktowych oraz reklamę tekstową)
  • Zaawansowana analityka

Jak założyć Konto Google Merchant Center?

Aby móc korzystać z usługi Merchant Center należy założyć pocztę Gmail w Google jeśli jej nie posiadamy a następnie przejść pod ten adres https://merchants.google.com/ i zalogować się.

Po zalogowaniu zostaniemy przeniesieni do strony w której zakładamy konto Google Merchant Center  dla naszego sklepu internetowego:

rejestracja w Google Merchant Center

Po utworzeniu konta w Google Merchant Center należy konto skonfigurować poprzez podanie informacji kontaktowych, adresu naszego sklepu internetowego. Kiedy to zrobimy pracownicy odpowiedzialni za usługę Google Merchant Center sprawdzą czy nasza strona spełnia pewne podstawowe wymogi.

Połączenie Google Merchant Center z AdWords

Google Merchant Center z AdWords

Połączenie Google Merchant Center z AdWrods daje nam możliwość wyświetlania reklam w kampaniach produktowych. Dane o produktach naszego sklepu internetowego z Google Merchant Center można także użyć do skonfigurowania kampanii wykorzystujących remarketing dynamiczny co pozwoli nam na dotarcie do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili nasz sklep online.

[Głosów:3    Średnia:5/5]

Written by 

Hej, Od kilku lat prowadzę tego bloga na którym staram się przekazać ciekawe rzeczy na temat SEO. Pozycjonowaniem zajmuje się już od dobrych kilku lat z dość dobrymi efektami w różnych branżach. Jeśli szukasz freelancera SEO na terenie Wrocławia, masz odpowiedni budżet na działania, masz dość wkładania kasy w nieefektywne SEO to napisz do mnie na FB >>Kliknij tutaj>> Pozdrawiam, Paweł Zacharczuk

Skomentuj artykuł