Google Sandbox: czy nowe strony muszą swoje odczekać?

Google Sandbox: czy nowe strony muszą swoje odczekać aby zacząć zajmować wysokie pozycje na konkurencyjne słowa kluczowe? Na czym polega teoria efektu piaskownicy w Google? Sprawdź na czym polega Sandbox SEO w naszym poradniku i dlaczego teoria efektu piaskownicy w Google ma sens.

Sandbox Google - efekt piaskownicy w SEO

Czym jest sandbox Google w SEO?

Google Sandbox to teoria w świecie SEO, która mówi o tym, że nowe domeny są przechowywane przez określony czas w “piaskownicy” czyli takim żłobku dla domen, gdzie muszą swoje przeleżeć aby móc pojawiać się na wysokich pozycjach w Google. Zjawisko Sandboxa Google pozwala nam zaobserwować, że mimo bardzo wartościowych treści, świetnych linków SEO nasza strona nie rankuje na najważniejsze dla nas słowa kluczowe przez określony czas mimo naszych największych starań.

Czy Google Sandbox istnieje?

Pracownicy Google nigdy nie potwierdzili istnienia zjawiska Google Sandbox w przypadku nowych stron a wręcz zaprzeczali takiemu zjawisku:

Gary Illyes o Sandbox Google

Google nie musi potwierdzać swojego stanowiska jeśli chodzi o istnienie zjawiska nazywanego Google Sandbox. Jakiś czas temu przeprowadziliśmy rozmowę na dużej próbce specjalistów SEO i  większość ludzi z którymi rozmawialiśmy na temat efektu piaskownicy w Google doświadczała tych samych zachowań z nowymi projektami czyli mimo dobrej jakości linków, świetnych treści ich domeny nie rankowały wysoko na najważniejsze dla nich słowa przez pewien okres czasu, zmieniało się to po pewnych okresie w zależności od trudności branży.

Jeśli prowadzicie dużo świeżych stron to widać te zjawisko w postaci Sandboxa bo strona dopiero np. po 6 miesiącach zaczyna reagować na wasze działania.

Dlaczego wyszukiwarka wykorzystuje Google Sandbox?

W środowisku SEO uważa się, że zjawisko Sandboxa zostało wprowadzone dla nowych witryn w celu wyeliminowania manipulacji spamowymi technikami i zajmowania wysokich pozycji na konkurencyjne hasła przy wykorzystywaniu technik Black Hat SEO. Ciężko jest sobie wyobrazić wyniki w Google, gdzie najlepsze pozycje na ważne hasła zajmują strony spamerów, który nie wnoszą wartości dodatniej dla użytkownika, dlatego nad stroną trzeba bardzo ciężko pracować aby mogła ona zajmować topowe pozycje dla najważniejszych dla nas słów kluczowych.

Ogólnie aby zrozumieć zjawisko Sandboxa trzeba się wcielić w skórę właścicieli Google i zadać sobie pytanie jakie strony chcielibyśmy wyświetlać użytkownikom. Odpowiedź jest bardzo prosta bo zależałoby nam na tym aby wyświetlać najlepsze strony w internecie oraz ograniczyć tym samym możliwość dotarcia na szczyty w wyszukiwarce stronom o małej zawartości atrakcyjnych treści, słabym zaufaniu.

Jak długo trwa efekt Google Sandbox?

W przypadku Google Sandbox możemy się spodziewać, że nasza witryna może być w piaskownicy przez okres: 1-6 miesięcy w zależności od konkurencyjności słów kluczowych na jakie się pozycjonujemy.

Długość leżakowania naszej witryny jest uzależniona od takich czynników jak: Treści, linków przychodzących do naszej strony i branży w jakiej działamy.

Jak uniknąć Google Sandbox?

Przeszukując internet w poszukiwaniu informacji o Google Sandbox można zauważyć częste pytania o to jak uniknąć zjawiska Google Sandbox czyli tzw. “piaskownicy”, postaramy się dać Wam kilka cennych rad aby wasze projekty przeszły przez to zjawisko bezproblemowo:

  • Najlepszą opcją na uniknięcie zjawiska Sandbox w Google jest kupno domeny z dobrą historią lub zakup gotowego portalu, serwisu i udoskonalenie go pod względem SEO, Treści, UX itp.
  • Nie korzystaj z technik Black Hat SEO, tylko zacznij robić SEO pod ludzi.
  • Dodawaj wartościowe treści, aktualizuj stare treści.
  • Zdobywaj tylko wartościowe linki SEO, automaty przeszły do lamusa.
  • Na czas Sandboxa zainteresuj się innymi kanałami pozyskiwania klientów nie zapominając o SEO

Podsumowanie

Teoria o której się dużo mówi w branży SEO ma jak największy sens dlatego nie ma się co denerwować, że nasza nowa strona nie zdobywa przez pierwsze miesiące topowych pozycji. SEO to proces, który opiera się na długofalowej strategii, nie można na działaniach SEO oszczędzać, trzeba się liczyć z tym, że w dzisiejszych czasach pozycjonowanie kosztuje i jeśli uzyskałeś TOPowe pozycje to nie możesz przestać inwestować w SEO.

Written by 

Hej, Od kilku lat prowadzę tego bloga na którym staram się przekazać ciekawe rzeczy na temat SEO. Pozycjonowaniem zajmuje się już od dobrych kilku lat z dość dobrymi efektami w różnych branżach. Jeśli szukasz freelancera SEO na terenie Wrocławia, masz odpowiedni budżet na działania, masz dość wkładania kasy w nieefektywne SEO to napisz do mnie na FB >>Kliknij tutaj>> Pozdrawiam, Paweł Zacharczuk

2 Thoughts to “Google Sandbox: czy nowe strony muszą swoje odczekać?”

  1. Marta

    Bardzo fajny artykuł o zjawisku sandbox, też jestem tego zdania, że nowe strony muszą swoje odczekać co potwierdza tylko istnienie tzw. efektu piaskownicy.

  2. O zjawisku sandboxa dużo się mówi na różnych spotkaniach SEOwych 😉 Więc coś może w tym jest 🙂

Comments are closed.