Semtalk.pl

Jak reklamować firmę transportową?

Będąc przewoźnikiem, warto zdecydować się na skuteczną promocję. Jak reklamować firmę transportową? Jaki rodzaj marketingu wybrać, aby zdobyć stałych kontrahentów? W jaki sposób reklamować swoje usługi, aby uniknąć pośredników i mieć duży zwrot z inwestycji w reklamę? Sprawdź nasz poradnik, w którym wskazujemy polecane metody promocji firmy transportowej! Podpowiadamy jak skutecznie reklamować usługi, a tym samym pozyskać nowych klientów!Jak reklamować firmę transportową?

Jak pozyskać klientów dla firmy transportowej?

Świadcząc usługi transportowe, warto zdecydować się na różne formy marketingu, dzięki którym pozyskasz potencjalnych klientów. Jednym z nich może być marketing tradycyjny i wykorzystanie w tym celu ulotek, banerów, czy reklamy w prasie. Co więcej, bardzo dobrym miejscem na reklamowanie swoich usług logistycznych jest powierzchnia samochodu. W przypadku transportu ciężkiego lub samochodów do 3.5 tony masz ogromne możliwości, wykorzystując metraż na szyld reklamowy na naczepie, czy samochodzie dostawczym. Co więcej, świetnym sposobem na reklamowanie swojej firmy są polecenia od zadowolonych klientów, czyli tzw. marketing szeptany. Polega on na promowaniu Twoich usług przez klientów wśród ich przyjaciół i rodziny. Jest to jedna z najlepszych metod pozyskiwania dużego grona lojalnych osób. Co więcej, Buzz marketing może odbywać się również w sieci – na grupach dyskusyjnych, czy forach branżowych, które dotyczą transportu drogowego. Oczywiście, żeby to miało miejsce, w pierwszej kolejności musisz świadczyć wysokiej jakości usługi, z których będą zadowoleni Twoi klienci.

Lokalne pozycjonowanie dla firmy logistycznej

Innym sposobem na dotarcie do szerokiej grupy docelowej jest reklamowanie Twojej firmy transportowej w Internecie poprzez pozycjonowanie lokalne. W tym celu koniecznie zdecyduj się na wykonanie strony www, w której przedstawisz swoje usługi. Co więcej, wraz z prowadzeniem własnej strony internetowej zadbaj o lokalne pozycjonowanie. Jest to działanie marketingowe, które ma na celu uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na tak zwane słowa kluczowe. Dzięki obraniu skutecznej strategii indeksowania lokalnego Twojej witryny trafiasz do miejscowych klientów, którzy szukają transportu w Twojej okolicy. Dla przykładu uznajmy, że prowadzisz firmę transportową w Łodzi. Kiedy Twoja strona jest dobrze zoptymalizowana pod wyszukiwarkę, wtedy wyświetla się na pierwszych pozycjach po wpisaniu fraz takich jak: „transport Łódź”, „przeprowadzki Łódź”, „transport ciężki Łódź”. Innymi słowy, pozycjonowanie lokalne to wszystkie działania SEO, które mają poprawić widoczność w wyszukiwarce dla wyszukiwań w okolicy, wybranym mieście, czy województwie. Oprócz tego możesz te działania wspomóc płatnymi reklamami Google Ads (dawniej Adwords).

Content marketing dla firmy transportowej

Warto zainwestować również w działania promocyjne w obrębie prowadzenia firmowego bloga, w którym będziesz umieszczał przydatne poradniki nawiązujące do branży transportowej m.in.: logistyki, spedycji, branży TSL i innych. Takie czynności zaliczane są do content marketingu, który przyczynia się do pozyskania klientów z darmowego ruchu organicznego. Pamiętaj, że kluczowym elementem podczas prowadzenia bloga jest dostarczenie wysokiej jakości treści, która będzie wysycona trafnymi słowami kluczowymi. Przykładowymi tematami mogą być: „Ile wynosi czas pracy kierowcy w transporcie drogowym?”, albo „Jak założyć spedycję?”. Tworząc przydatne poradniki, automatycznie wpływasz na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Co z kolei przyczynia się na pozyskanie klientów z darmowego ruchu na stronie, zwiększenie ilości konwersji oraz zaangażowania użytkowników. Warto pamiętać, aby w treści zachęcać czytelnika do skorzystania z usługi poprzez linkowanie do Twojej oferty na stronie.

Google Moja Firma dla firmy przewozowej

Inną skuteczną formą reklamy każdej firmy transportowej jest dodanie danych firmy do wizytówki Google Moja Firma. W tym miejscu uzupełniasz wszystkie informacje, które jasno obrazują, czym się zajmujesz m.in. krótki opis Twojej działalności, adres kontaktowy, adres biura, godziny otwarcia. Co więcej, w wizytówce istnieje możliwość dodawania ocen oraz opinii od zadowolonych klientów. Pamiętaj, że większa część osób przeglądając wybrane firmy transportowe, sugeruje się oceną innych użytkowników. Tak więc, jeśli Twój profil będzie posiadał dużą liczbę opinii oraz ocenę powyżej 4,5, wtedy bezpośrednio wpłynie to na jeszcze większe zainteresowanie Twoim przedsiębiorstwem! W związku z tym, po każdej wykonanej usłudze poproś o wystawienie opinii w Google Moja Firma! Co więcej, wizytówka umożliwia użytkownikowi błyskawiczny kontakt z Tobą, poprzez przekierowanie numeru telefonu, czy szybkie wyznaczenie nawigacji do Twojego biura z wykorzystaniem Google Maps.

Reklama na Facebooku dla firmy oferującej transport

Podczas reklamy firmy w Internecie nie zapomnij o Social Mediach! Jedną ze stron, która daje największe możliwości na promowanie swoich usług, jest Facebook. Tworząc profil firmy, możesz umieszczać na tablicy tematyczne i angażujące posty, udostępniać wpisy z bloga firmowego, czy dodawać ciekawe zdjęcia z realizacji. Oprócz tego przeglądaj grupy dyskusyjne, które tematycznie nawiązują do branży transportowej. Udzielając się pod postami i przekazując pomocną wiedzę, stajesz się ekspertem w oczach innych użytkowników. Co ma pozytywny wpływ na pozyskanie nowych klientów. Warto dodać, że na wybranych grupach możesz zapraszać użytkowników na swoją stronę poprzez linkowanie swojej oferty.

Reklama na portalach ogłoszeniowych dla firmy transportowej

Kolejną formą reklamy może być dodawanie ogłoszeń na różnych serwisach ogłoszeniowych. Duża część użytkowników szuka specjalistycznych usług transportowych po ogłoszeniach na takich platformach jak: Olx, Gumtree, Oferia, czy Oferteo. Dlatego warto rozważyć wykonanie profesjonalnej oferty marketingowej, która jednocześnie przyciągnie klientów, a z drugiej strony będzie reklamą w sieci!
5/5 - (1 vote)

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty

[contact-form-7 id="14" title="Formularz 1"]