Semtalk.pl

Jak reklamować firmę w Internecie? 15 najlepszych metod reklamy

Szukasz skutecznych sposobów na wypromowanie swojego biznesu? Jak reklamować firmę w Internecie? W jaki sposób zdobyć nowych klientów? Poniżej przygotowaliśmy poradnik, w którym znajdziesz aż 15 sposobów na skuteczną promocję firmy! Sprawdź, jakie są darmowe metody reklamy. Ponadto poznaj płatne sposoby promocji biznesu, które dadzą Ci jeszcze większe możliwości!Jak reklamować firmę w Internecie za darmo?

Jak reklamować firmę w Internecie za darmo?

Na początku, kiedy rozpoczynasz działalność danej firmy, szukasz darmowych sposobów reklamy. Kiedy prowadzisz firmę, to warto wykorzystać w tym celu Internet, który jest doskonałym miejscem promocyjnym. Jak wypromować swój biznes nie przeznaczając na to dużych środków pieniężnych? Poniżej znajdziesz aż 9 możliwości, które zapewnią Ci darmowy marketing! Zobacz łatwy i skuteczny sposób reklamy w Internecie!

1.Strona internetowa

Strona internetowa to bez wątpienia must have podczas reklamowania każdej firmy w sieci. Możesz wykonać ją prawie za darmo, np. wykorzystując do tego dedykowany system CMS WordPress. Strona jest wizytówką Twojego biznesu, powinny znaleźć się na niej wszystkie kluczowe informacje nawiązujące do Twojej działalności m.in. zakres usług lub sprzedawanych produktów, kontakt, zakładka „o nas”, czy polityka prywatności. Jeśli zdecydujesz się na wykonanie własnoręcznie strony www, wtedy jedyną opłatą jest wykupienie nazwy domeny oraz hostingu.

2.Prowadzenie bloga

Jeśli posiadasz witrynę internetową, to koniecznie zacznij reklamować swoją firmę poprzez pisanie artykułów na bloga. Skupienie się na content marketingu, który polega na tworzeniu wysokiej jakości treści wysyconej trafnymi słowami kluczowymi, przyniesie Ci bardzo dużo korzyści w formie darmowej reklamy. Uzupełnianie Twojej strony internetowej o ciekawe artykuły, które bezpośrednio nawiązują do tematyki Twojej działalności, pozwala przyciągnąć dużą ilość zdecydowanych użytkowników. Kiedy dostarczasz wartościowych informacji, wtedy rozwiązujesz problem potencjalnych klientów na zapytania wpisane w wyszukiwarce Google. Pamiętaj, że pozycjonowanie stron internetowych jest to obecnie najlepszy sposób marketingu sklepu internetowego lub witryny z usługą. Co więcej, prowadząc bloga firmowego, użytkownicy odbierają Cię jako eksperta w danej dziedzinie! Tym samym wzbudzasz jeszcze większe zaufanie w sieci wśród swojej niszy.

3.Posty gościnne

Warto zaangażować się w pisanie treści w formie postów gościnnych na platformach związanych z Twoją branżą. Podczas tworzenia takich tekstów możesz szybko i skutecznie pozyskać dodatkowy ruch poprzez linkowanie zewnętrzne między stronami. Odbywa się to na zasadzie wymiany. W tym przypadku zwracasz się do osoby, która prowadzi blog o zbliżonej tematyce, z prośbą o umieszczenie na jej portalu własnoręcznie napisanego artykułu z odnośnikiem do Twojej oferty. Natomiast Ty oferujesz jej możliwość umieszczenia artykułu na Twoim blogu. Decydując się na taki krok, po pierwsze pozyskujesz dodatkowy ruch z zaprzyjaźnionej strony. Po drugie budujesz wizerunek eksperta wśród grupy docelowej. Po trzecie zwiększasz autorytet swojej witryny. Co bezpośrednio wpływa na skuteczne promowanie firmy w Internecie i indeksowanie Twojej strony.

4.Social Media

Każdego dnia kilka miliardów osób przebywa średnio 2 godziny w Social Mediach. W związku z tym, media społecznościowe to kolejne doskonałe źródło umożliwiające wypromowanie firmy wśród swojej niszy. Do najpopularniejszych platform, które umożliwiają skuteczną reklamę, można zaliczyć: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Pinterest, Twitter.Warto dodać, że w przypadku darmowego pozyskiwania klientów z mediów liczy się dobrze obrana strategia marketingowa i cierpliwość. Mianowicie posty powinny być dodawane systematycznie na profil firmowy. Co więcej, powinieneś: Wszystko po to, aby trafiać do jak największej grupy odbiorców. Pamiętaj, że na początku możesz nie widzieć korzyści ze swoich działań, a owoce przychodzą zazwyczaj po roku systematycznej pracy.

5.Wizytówki NAP

Kiedy prowadzisz biznes w sieci, to koniecznie dodaj profil firmy do wizytówek NAP, które umożliwiają promowanie firmy na rynku lokalnym. Są to bezpłatne katalogi firm, w których przedstawiasz swoją ofertę, dane kontaktowe oraz pozostawiasz link do Twojej strony. Katalogi zbierają informację o wszystkich dostępnych przedsiębiorstwach. Są polecane zwłaszcza w trakcie pozycjonowania lokalnego firmy. Do takich wizytówek można zaliczyć m.in.: PanoramaFirm.pl, wizytówka Google Moja Firma, Targeo.pl, Aleo.com. Dzięki temu działaniu w prosty i efektywny sposób pozyskujesz darmowy ruch na swojej stronie. Co więcej, klienci niekoniecznie muszą wejść na Twoją witrynę, aby się z Tobą skontaktować w sprawie oferty. Mogą wykorzystać w tym celu dane udostępnione w jednym z katalogów.

6.Newsletter

Posiadając własną stronę, sklep lub blog warto dodać sekcję, która będzie zachęcać do zapisania się do Newslettera. Dzięki temu zbudujesz szeroką bazę mailingową, którą możesz wykorzystywać do promowania nowych wpisów, oferty, promocji, czy udzielania ekstra rabatów.

7.Darmowy Ebook

Inną wartościową metodą na dotarcie do potencjalnych klientów jest wydanie darmowego E-booka, który wniesie realną wartość dla użytkownika. Takim działaniem możesz zachęcić każdego czytelnika ze skorzystania z Twojej oferty. Co więcej, połącz dwie czynności, czyli zwróć się do użytkowników, że po zapisaniu się do Newslettera otrzymają darmową e-książkę. Dzięki temu dodatkowo budujesz bazę mailingową, którą później możesz wykorzystać do dalszych form reklamy w Internecie.

8.Grupy i fora dyskusyjne

Jeśli jesteś ekspertem w danej dziedzinie, to kolejną metodą na reklamę firmy w Internecie jest udzielanie się i bezpośrednie linkowanie do strony na grupach dyskusyjnych i forach. Staraj się regularnie przeglądać zapytania użytkowników np. na grupach Facebooka, które są tematycznie związane z Twoją działalnością. Udzielając wartościowych i pomocnych odpowiedzi na różne zapytania, kreujesz z siebie eksperta w oczach innych. Bardzo często użytkownicy, którzy nie mają wiedzy, ale szukają pomocy, napiszą do Ciebie. Po czym z chęcią skorzystają z oferty, po zobaczeniu Twojej wypowiedzi na grupie.

9.Kanał na YouTube i wywiady gościnne

Doskonałym sposobem na reklamę Twojej firmy w Internecie jest prowadzenie kanału na YouTube. Zamieszczając przydatne instruktaże i poradniki, dotrzesz do szerokiego grona swoich klientów. Co więcej, w każdym klipie możesz promować swoje produkty lub usługi. Pamiętaj, że prowadząc kanał na YT większą rozpoznawalność uzyskasz dopiero w dłuższej perspektywie czasu. Dlatego zamieszczaj wideo systematycznie. Nie zapomnij o dobrze przygotowanym tytule i opisie z frazami kluczowymi. Oprócz tego świetnym sposobem jest udział w formie wywiadów gościnnych u innych youtuberów. Co więcej, warto reklamować się poprzez organizowanie webinarów live, które bezpośrednio udostępnisz na kanale YouTube oraz Facebooku.

Płatne promowanie firmy w Internecie

Inną formą na szybkie pozyskanie klientów jest wybranie płatnych kampanii reklamowych. Jak reklamować firmę w Internecie z użyciem odpłatnych metod? Jeśli zależy Ci na szybkim pozyskaniu klientów, to zobacz 6 sposobów na promowanie swojej firmy w Internecie.

10.Google Ads

Najczęściej wykorzystywaną metodą są reklamy w Google Ads. Polegają one najczęściej na wyświetlaniu się linku do Twojej strony lub sklepu w wyszukiwarce Google. Mogą przybierać kilka form m.in. w postaci linku do strony, w formie graficznej lub klipu reklamowego na YouTube. Wykorzystanie Google Ads do promocji firmy jest zaliczane do jednych z najbardziej polecanych metod reklamy.

11.Facebook Ads

Kolejną formą działania marketingowego mogą być płatne reklamy od Facebook. W tym przypadku tworzysz m.in. posty sponsorowane. Wyświetlane są one w postaci zdjęcia lub krótkiego video. Trafiają do wcześniej ustalonej grupy docelowej. Co więcej, reklamy mogą wyświetlać się w różnych miejscach na Facebooku, w zależności od ustawień.

12.Pozycjonowanie z pomocą agencji SEO

Jeśli nie znasz się na optymalizacji strony pod SEO, to zwróć się do profesjonalistów. Aby Twój serwis pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, dobrym sposobem jest współpraca z agencją SEO/SEM. Pomoże Ci ona obrać skuteczną strategię marketingową. Pamiętaj, że wyszukiwanie Google jest najczęściej wykorzystywaną formą poszukiwania informacji. Tym samym jest to ogromne źródło pozyskiwania potencjalnych klientów! Dlatego inwestycja w działania SEO i kampanie PCC zwróci się z dużą nawiązką!

13.Działania afiliacyjne

Oferujesz produkty, a tym samym prowadzisz sprzedaż na sklepie? Świetnym rozwiązaniem na szybki marketing internetowy jest wdrożenie programu afiliacyjnego. Działania te mogą odbywać się poprzez udzielenie specjalnego kodu dla osoby, która będzie polecać Twoje produkty w sieci m.in. na blogu, stronie www, w Social Mediach, czy na YouTube. Za każde pozyskanie klienta przekazujesz wcześniej ustaloną prowizję.

14.Sponsoring

Warto promować działalność firmy poprzez sponsoring. Poszukaj wydarzeń, które są bezpośrednio związane z Twoją branżą. Po czym zaoferuj pomoc finansową lub przekazanie produktów w zamian za promocję na stronie, w mediach społecznościowych oraz na wydarzeniu na Facebooku, które należą do organizatora imprezy. Jest to jedna z bardzo dobrych form reklamy, która bez wątpienia wpływa na zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy.

15. Influencer marketing

Coraz popularniejszym płatnym rozwiązaniem stosowanym wśród marketerów jest pozyskiwanie nowych klientów poprzez influencer marketing. Ten rodzaj promocji strony firmowej i jej oferty polega na wejściu we współpracę z jednym z influencerów, który posiada szerokie zasięgi na Instagramie. Ważne jest, aby wybierać profil ściśle powiązany z działalnością Twojego biznesu w Internecie. Rozliczenie może odbywać się na kilka sposobów. Na podstawie sprzedanych produktów, za ilość polubień lub komentarzy. Oprócz tego zlecenie może być płatne z góry za określony zakres zadań.
5/5 - (15 votes)

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty