SEO FAQ

Najczęściej zadawane pytania związane z pozycjonowaniem.

Każdy z nas zaczynał kiedyś swoją przygodę z pozycjonowaniem i wiemy jak trudne potrafią być niektóre pojęcia związane z pozycjonowaniem stron internetowych.

  • Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy słownik najważniejszych pojęć używanych w SEO.
  • Nasz SEO FAQ będziemy stale rozbudowywać o nowe pojęcia, które są ważne dla osób początkujących w świecie pozycjonowania stron.
  • Jeśli chcesz zamieścić faq naszego autorstwa na swojej stronie www, koniecznie wstaw link ze źródłem jako wynagrodzenia za naszą ciężką pracę w przygotowaniu tego Słownika SEO.

seo faq - słownik pojęć związanych z pozycjonowaniem

A

AdWords‎
AdWords‎ to największa platforma reklamowa online na świecie.Użytkownicy korzystający z AdWordsa tworzą reklamy, wybierają słowa kluczowe, licytując się, płacąc za każdym razem, gdy ktoś kliknie w ich reklamę. Reklamy mogą być wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania Google, sieci reklamowej Google, Google Shopping lub na stronach partnerów.
AdSense‎
AdSense‎ to sieć reklamy kontekstowej Google. Program jest przeznaczony dla wydawców witryn internetowych, którzy chcą zarabiać na reklamach umieszczonych na swoich stronach.
Agencja SEO‎
Agencja SEO‎ to firma, która wykorzystuje odpowiednie techniki pozycjonowania i optymalizację pod kątem wyszukiwarki aby zwiększyć ilość odwiedzających daną stronę. Efekt ten uzyskuje się poprzez wysokie pozycje słów kluczowych w wynikach wyszukiwania
Analytics‎
Google Analytics‎ to program od Google, który pomaga w zbieraniu i analizowaniu danych na temat korzystania z naszej witryny.
Atrybut ALT‎
Atrybut ALT (tekst alternatywny) to słowo lub wyrażenie, które powinno być wstawione dla naszych obrazów aby roboty wyszukiwarki lub osoby niewidzące mogły zrozumieć zawartość obrazów na naszej stronie internetowej.
Anchor Text‎
Anchor Text to w uproszczeniu tłumacząc widoczny tekst pod którym kryje się link do innego dokumentu lub lokalizacji w sieci
Algorytm Google‎
Algorytm Google to algorytm, który bierze pod uwagę ponad 200 niepowtarzalnych czynników rankingowych aby przedstawić najtrafniejsze wyniki w wyszukiwarce Google dla użytkowników.

B

Backlink‎
Backlink‎ to link zwrotny z innej strony do twojej. Linki zwrotne to w chwili obecnej najważniejszy czynnik rankingowy, należy pamiętać, że nie liczy się ilość lecz jakość linków zwrotnych.

Black Hat SEO
Black Hat SEO to techniki pozycjonowania, które są sprzeczne z wytycznymi Google dla webmasterów.
Blog SEO
Blog SEO‎ to blog poświęcony tematyce pozycjonowania, tworzony przez miłośnika seo lub doświadczonego pozycjonera. Tego typu blog ma za zadanie edukować, udostępniać wartościowe informacje z zakresu pozycjonowania stron.

Bounce rate
Współczynnik odrzuceń‎ to wskaźnik wyrażony w procentach, który informuje nas jaki procent użytkowników widzi tylko jedną stronę bez wchodzenia w interakcję z nią, czyli przejścia na inne podstrony.
Breadcrumbs‎
Breadcrumbs‎ to tzw. nawigacja okruszkowa, której celem jest umożliwienie śledzenia aktualnej lokalizacji w serwisie internetowym

C

Cloaking Seo
Cloaking Seo to technika Black Hat SEO, która polega na tym, że przedstawiamy inną zawartość strony robotowi Google niż użytkownikowi odwiedzającemu naszą witrynę.

CMS
CMS to system zarządzania treścią, który umożliwia publikowanie, edycję i modyfikowanie treści witryny. W dzisiejszych czasach większość nowoczesnych stron internetowych posiada system zarządzania treścią, który umożliwia użytkownikowi wprowadzanie zmian w różnych elementach swojej strony

Content marketing
Content marketing to to proces tworzenia i udostępniania treści w celu pozyskania klientów.

Conversions
Conversions(konwersja) czyli osiągnięcie określonego celu na stronie internetowej.

CPC
CPC(Cost Per Click) czyli koszt kliknięcia w reklamę, wskaźnik ten informuje nas ile zapłacimy za każde kliknięcie swoich reklam.

CPM
CPM(Cost Per Thousand impressions) czyli koszt tysiąca wyświetleń naszej reklamy.

D

Dofollow link
Dofollow link to standardowe łącze w HTML, które nie posiada parametru rel = “nofollow”. Z punktu widzenia SEO są to najcenniejsze linki pozycjonujące, które przekazują moc seo pozycjonowanej stronie.

Domena
Domena to główny adres naszej strony internetowej (np.nazwastrony.pl). W naszym kraju rozszerzeniem najwyższego rzędu jest domena z koncówką .pl

Duplicate Content
Duplicate Content czyli treści, które zostały skopiowane lub ponownie wykorzystane z innych stron. Duplikacja treści może też występować w obrębie serwisu, gdy nasza witryna jest widoczna pod adresem z www i bez www.

E

External links
External links to jak sama nazwa wskazuje linki wychodzące ze strony internetowej do innej. Linki wychodzące możemy podzielić na dofollow (przekazujące moc seo) i nofollow (nie przekazujące mocy seo)

G

Googlebot
Googlebot to nazwa robotów wyszukiwarki Google, które służą do automatycznego odnajdywania i analizowania witryn poprzez podążanie za linkami z jednej strony internetowej do innej.
Google Dissavow Tool
Google Dissavow Tool to narzędzie w którym webmasterzy mogą przedstawić listę linków seo aby Google je ignorowało.
Google Keyword Planner
Google Keyword Planner to darmowe narzędzie udostępniane przez AdWordsa, dzięki któremu możemy dowiedzieć się o szacowanej konkurencji dla danego słowa kluczowego, znaleźć ciekawe propozycje słów kluczowych.

Google Moja Firma
Google Moja Firma to darmowa usługa udostępniana przez Google, dzięki której dotrzesz bezpośrednio do klientów, którzy szukają informacji na temat Twojej firmy w wyszukiwarce Google, Mapach Google czy Google+. Zastanawiasz się jak założyć konto w Google Moja Firma? Zobacz koniecznie nasz artykuł o Google Moja Firma.

Google Update
Google Update to w uproszczeniu aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google.

I

Internal Link
Internal Link to link wewnętrzny, który prowadzi z jednego miejsca do innego w obrębie serwisu np. link z jednego artykułu do drugiego.

K

Keyword
Keyword to słowo kluczowe, fraza, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę aby znaleźć informacje związane z nim. Drugim wytłumaczeniem tego terminu może być fraza na którą się pozycjonujemy.
Keyword Domain
Keyword Domain to pojecie, które odnosi się do domeny ze słowem kluczowym w nazwie.
Keyword stuffing
Keyword stuffing to bardzo duże nasycenie słowami kluczowymi.

L

Link Baiting
Link Baiting to działania związane z np. tworzeniem treści, które będą pozyskiwać linki do naszej strony.
Link building
Link building to w prostym tłumaczeniu działania związane z pozyskiwaniem linków zwrotnych do strony internetowej.
Long tail
Long tail czyli tzw. długi ogon, na który składają się słowa kluczowe/frazy z mniejszą konkurencyjnością.

P

Panda Update
Panda Update to aktualizacja, którą Google wypuścił w lutym 2011. Celem tej aktualizacji jest promowanie wysokiej jakości treści na rzecz spamerkich treści.
Penguin Update
Penguin Update to aktualizacja, którą Google wypuścił w kwietniu 2012 roku. Celem tej aktualizacji jest karanie stron, które posiadają spamerskie linki zwrotne.
PiO
PiO to najwieksze forum o Pozycjonowaniu i Optymalizacji w Polsce. Na forum PiO możemy znaleźć ciekawe tematy z związane z pozycjonowaniem stron, nawiązać ciekawe znajomości.
Pozycjonowanie
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Pozycjonowanie to działania, które mają na celu poprawę widoczności witryny w wyszukiwarce dla określonych słów kluczowych.

Przekierowanie 301
Przekierowanie 301 oznacza, że adres internetowy został na stałe przeniesiony do nowej lokalizacji.Ten rodzaj przekierowania jest bardzo często wykorzystywany przy pozycjonowaniu stron przez doświadczonych pozycjonerów.

S

ScrapeBox
ScrapeBox to najpopularniejsze narzędzie wykorzystywane w SEO, którego głównym celem jest harwestowanie oraz zostawianie komentarzy z linkami zwrotnymi. Narzędzie oprócz wymienionych funkcjonalności posiada bardzo szeroki zestaw modułów ułatwiających pracę każdego pozycjonera.
SERPS
SERPS (Search Engine Results Pages) czyli w prostym tłumaczeniu są to strony, które zostaną wyświetlone dla słowa kluczowego podczas wyszukiwania w Google

Sitemap
Mapa witryny to plik w którym możemy umieścić listę stron, grafik aby poinformować Google i inne wyszukiwarki o sposobie uporządkowania treści w witrynie. Sitemap pomaga w lepszej indeksacji zasobów naszej witryny, jest bardzo pomocna w przypadku dużych portali.

Specjalista SEO
Specjalista SEO (Pozycjoner) to osoba, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych.

SWL
SWL to system wymiany linków w którym uczestnicy za określoną ilość punktów mogą pozycjonować własne strony. W Polsce najbardziej znane SWLe to: Statlink, Gotlink, E-weblink.

X

Xneolinks
Xneolinks to wielowątkowe narządzie SEO, które działa w środowisku Windows opierając swoją prace o przeglądarkę. Informacje o możliwościach Xneolinksa możecie zobaczyć w jednym z naszych artykułów.
Xrumer
Xrumer to SEO soft, który głównie pomaga w pozyskiwaniu linków z forów internetowych. Narzędzie to klasyk wśród SEO softów na całym świecie. Przy zakupie Xrumera dostajemy darmowy harwester, który pomaga w tworzeniu własnych list seo.

Zobacz koniecznie nasz serwis ile gotuje się