Semtalk.pl

Jak reklamować usługi elektryczne?

Szukasz skutecznych metod promocji Twojego biznesu oferującego usługi elektryczne. Jak reklamować usługi elektryczne? W jaki sposób pozyskiwać nowych klientów? Sprawdź poniższy wpis, w którym podpowiadamy, jakie są najlepsze metody na promowanie firmy! Poznaj najlepsze techniki marketingu tradycyjnego oraz marketingu internetowego!W jaki sposób promować firmę elektryczną?

Jak pozyskać klientów dla usług elektrycznych?

Jedną ze skutecznych metod pozyskiwania klientów jest zdecydowanie się na marketing tradycyjny. W tym celu możesz wybrać różne formy reklamy, które wpłyną na pozyskanie nowych klientów. Do jednych z nich można zaliczyć szyld reklamowy na Twoim samochodzie służbowym. Bez wątpienia praca elektryka polega na ciągłym przemieszczaniu się od jednego miejsca do drugiego. Dzięki oklejeniu powierzchni pojazdu reklamą Twojej firmy możesz pozyskać klientów w trakcie podróży i przemieszczania się od jednego klienta do drugiego. Inną metodą może być wydruk ulotek, reklama w gazecie regionalnej, czy wykonanie chwytliwego baneru. Oprócz tego możesz reklamować swoją firmę poprzez Buzz marketing, czyli marketing szeptany. Ten rodzaj marketingu jest w pełni darmowy i wykonują go sami klienci. Mianowicie jest to nic innego jak polecenia osób, które skorzystały z Twoich usług elektrycznych. Tacy klienci, kiedy są zadowoleni z Twojej pracy, chętnie przekazują polecenia wśród swoich przyjaciół oraz rodziny. Dlatego, aby jeszcze bardziej wzmocnić ten proces, po wykonaniu zlecenia wręcz każdemu swoją wizytówkę. Po czym grzecznie poproś, że będziesz wdzięczny, jeśli polecą Twoją ofertę. Jest to prosta, ale niezwykle skuteczna technika, która zwiększa liczbę potencjalnych klientów.

Lokalne pozycjonowanie dla usług elektrycznych

Jeśli chcesz skutecznie promować firmę, to koniecznie zdecyduj się na stronę internetową, na której przedstawisz w jasny sposób zakres Twojej działalności. W trakcie pracy nad stroną www warto podjąć czynności w obszarze pozycjonowania lokalnego. Jest to jedna ze strategii SEO, która umożliwia promowanie firmy na rynku lokalnym. Mianowicie w tym rodzaju marketingu internetowego koncentrujesz się na klientach, którzy poszukują zakresu usług elektrycznych z wykorzystaniem wyszukiwarki m.in. na urządzeniach mobilnych. Innymi słowy, jeśli jesteś elektrykiem w Gdańsku, wtedy optymalizujesz swoją stronę w taki sposób, aby pozyskać klientów, którzy wpisują w Google takie zapytania jak: „elektryk Gdańsk”, „usługi elektryczne Gdańsk”, „firma elektryczna Trójmiasto”. Po czym, jeśli Twoja strona jest dobrze zoptymalizowana pod SEO i dostosowana pod pozycjonowanie lokalne, wtedy wyświetli się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Co z kolei daje Ci wiele przejść na Twoją stronę z darmowego ruchu! Warto dodać, że jeśli zależy Ci na błyskawicznym pozyskaniu nowych klientów, to możesz rozszerzyć zakres tych działań i zdecydować się na płatne kampanie Google Ads.

Content marketing dla usług elektrycznych

Kolejnym sposobem na dotarcie do szerokiej grupy docelowej jest zdecydowanie się na content marketing, czyli prowadzenia bloga firmowego. Wykorzystanie strategii contentowej w celu budowania wizerunku firmy to doskonałe rozwiązanie dla każdego właściciela, który chce pozyskać jakościowy ruch z wyszukiwarki Google. Prowadząc bloga, musisz dostarczać na niego bardzo merytoryczne wpisy, które dodatkowo będą wysycone odpowiednimi słowami kluczowymi. W trakcie tworzenia treści powinieneś rozwiązywać problem na zapytanie użytkownika w polu wyszukiwarki. Dlatego musisz tworzyć artykuły na tematy, które posiadają swój wolumen wyszukiwania. Warto podkreślić, że te działania wpływają na indeksowanie strony w Google, czyli wyświetlanie jej na wysokich pozycjach po wpisaniu danej frazy kluczowej. Co z kolei wpływa na pozyskanie ruchu organicznego, zaangażowanie użytkownika na witrynie, oraz na zwiększenie ilości klientów.

Google Moja Firma dla usług elektrycznych

Kiedy prowadzisz biznes świadczący usługi w zakresie obsługi energii elektrycznej, wtedy koniecznie zdecyduj się na utworzenie profilu w Google Moja Firma. Platforma jest miejscem, w którym błyskawicznie nawiążesz kontakt z klientem. W wizytówce podajesz takie dane jak: Warto podkreślić, że wizytówka pokazuje się po wpisaniu nazwy Twojej firmy po prawej stronie wyszukiwarki na komputerze lub na samej górze w urządzeniach mobilnych. Co więcej, posiada specjalną sekcję na opinie i oceny od klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty. Oprócz tego dzięki Google Moja Firma każdy potencjalny klient może z użyciem jednego przycisku zadzwonić do Ciebie, wyznaczyć trasę dzięki Mapom Google, jak również przejść na Twoją witrynę internetową.

Reklamowanie na Facebooku dla usług elektrycznych

Kolejnym miejscem na promocję firmy są media społecznościowe, a zwłaszcza Facebook. Tworząc firmowego fanpage, możesz dodawać na jego tablicy różne ciekawe posty nawiązujące do Twojej branży, czy udostępniać wpisy z bloga. Co więcej, możesz wspomóc swoje działania o wykonanie płatnych kampanii z wykorzystaniem Facebook Ads. Innym polecanym sposobem jest udzielanie się na grupach dyskusyjnych oraz doradzanie mniej doświadczonym użytkownikom. Oprócz tego możesz kierować do swojej oferty lub bloga, przez umieszczanie linków do strony www w swoich odpowiedziach. Takie działania stawiają Cię na pozycji eksperta i znawcy dziedziny dotyczącej instalacji elektrycznych, czy dostawców energii.

Reklama na portalach ogłoszeniowych dla usług elektrycznych

Inną opcją na promocję firmy w Internecie może być dodawanie ofert na portalach ogłoszeniowych takich jak: Olx, Oferteo, Oferia, czy Gumtree. Warto podkreślić, że duża część klientów szuka informacji o elektrykach właśnie w takich miejscach. Dlatego przygotuj ogłoszenie marketingowe, które będzie zachęcać do skorzystania z Twojej usługi. Dzięki temu otrzymasz kolejnych klientów, którzy mogą zagwarantować Ci pracę na kolejne miesiące.
5/5 - (1 vote)

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty

[contact-form-7 id="14" title="Formularz 1"]