Semtalk.pl

SEO co to jest? Optymalizacja i pozycjonowanie strony w Google

SEO (search engine optimization) to skrót, który oznacza w prostym tłumaczeniu optymalizację strony pod wyszukiwarkę Google. Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce Google to powinieneś zrozumieć na czym polega dokładnie SEO. Czym jest SEO? Czy SEO jest trudne? Dlaczego SEO jest ważne? Co to jest SEO?

Czym jest SEO?

SEO (search engine optimization) to skrót, który oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek. SEO to proces, który polega na ulepszaniu naszej witryny w celu polepszenia jest widoczności w Google. Prowadzenie działań SEO (on-site i off-site) pozwala na pozyskanie tzw. ruchu organicznego. Co więcej, głównym zadaniem w trakcie wprowadzania strategii SEO jest uzyskanie jak najwyższych pozycji. Warto dodać, że każda strona, która pojawia się w wyszukiwarce Google tuż za płatnymi pozycjami z dopiskiem „reklama”, jest wynikiem optymalizacji SEO. W zakres SEO (on-site i off-site) wchodzi m.in.:

Czym różnią się usługi SEO od SEM?

Zarówno SEO, jak i SEM obejmują działania w zakresie marketingu w wyszukiwarce. Jednak występują pomiędzy nimi pewne różnice. SEM jest pojęciem szerszym niż SEO. Warto podkreślić, że SEM są to wszystkie czynności, których wynikiem są wysokie pozycje witryny na określone słowa kluczowe z wykorzystaniem płatnych i bezpłatnych metod. Do działań tych zaliczamy: pozycjonowanie, optymalizację SEO oraz kampanię reklamową PPC. Z kolei SEO zawiera się w SEM. Jego celem jest również uzyskanie wysokich wyników strony w wyszukiwarce, jednak w sposób bezpłatny. Efektem działań SEO jest pozyskanie ruchu organicznego z czynności obejmujących optymalizację witryny, działań w zakresie treści (content marketingu), oraz link building. Oprócz tego kluczową różnicą pomiędzy SEO a SEM jest czas uzyskania pierwszych efektów i ilość pozyskanych klientów w krótkiej perspektywie czasu. Mianowicie czas uzyskania efektów SEM jest dużo, krótszy niż w przypadku działań Search Engine Optimization. Wynika to z użycia kampanii Pay Per Click, które w zależności od budżetu, pojawiają się w postaci linku do strony wysoko w wynikach wyszukiwarki. Co bezpośrednio wpływa na zwiększenie wyświetlania się strony dla potencjalnych użytkowników.

Jak działa wyszukiwarka Google?

Przed rozpoczęciem SEO warto zrozumieć jak działa wyszukiwarka Google w której chcemy pozycjonować naszą stronę internetową. Wyszukiwarka Google to zautomatyzowana wyszukiwarka korzystającą z programów nazywanych robotami indeksującymi, które regularnie przeglądają różne miejsca internetu w poszukiwaniu nowych stron internetowych w celu dodania ich do indeksu wyszukiwarki Google. Wyszukiwarka Google działa w 3 etapach i nie wszystkie strony internetowe przechodzą przez każdy z tych etapów: 1) Skanowanie: Google pobiera tekst, obrazy i filmy ze stron znalezionych w internecie, korzystając z automatycznych programów nazywanych robotami. 2) Indeksowanie: Google analizuje tekst, obrazy i pliki wideo na stronie, a następnie przechowuje informacje w indeksie Google, czyli w dużej bazie danych. 3)Wyświetlanie wyników wyszukiwania: gdy użytkownik wyszukuje informacje w Google, wyszukiwarka zwraca informacje pasujące do jego zapytania.

Jakie są rodzaje SEO?

SEO czyli pozycjonowanie możemy podzielić na typy realizowanych kampani SEO:

1.Pozycjonowanie ogólne 

Pozycjonowanie ogólne to typ kampanii SEO w którym specjalista SEO lub Agencja SEO skupia się na frazach o zasięgu ogólnokrajowych takich jak: pozycjonowanie, SEO, marketing internetowy itp. Ten typ pozycjonowania jest skierowany głównie stron, sklepów, platform,  które ze swoimi usługami lub produktami chcą dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców jakim jest rynek o zasięgu krajowym. SEO na cały kraj wymaga sporych nakładów finansowych dlatego nie jest polecane dla małych firm, które dopiero zaczynają swoje kroki w biznesie.

2.SEO lokalne

SEO lokalne (pozycjonowanie lokalne) to działanie mające na celu podniesienie pozycji strony www na ustalone frazy kluczowe w wyszukiwarce w określonym regionie lub miejscowości. Dzięki zaplanowanej strategii SEO lokalnego Twoja firma może zwiększyć widoczność strony, a tym samym ruch organiczny. W dodatku pozyskiwać nowych klientów, którzy zwiększą przychody przedsiębiorstwa. Najczęściej SEO lokalne skierowane jest do małych i średnich firm, takich jak fryzjerzy, restauracje, miejscowe butiki, sklepy, ekipy remontowe, lekarze, hotele czy hydraulicy. Strategia ta umożliwia użytkownikowi szybkie odnalezienie produktu lub usługi w określonej lokalizacji.

3. Pozycjonowanie Long Tail SEO

Long tail SEO (Pozycjonowanie szerokie)  jest to strategia pozycjonowania, która opiera się na czynnościach z wykorzystaniem wielowyrazowych fraz. Jak wcześniej wspomniano, frazy te posiadają więcej niż 2 słowa w swojej składni. Takie działania SEO prowadzą do efektywnego pozyskiwania klientów ze swojej niszy m.in. poprzez wysycenie contentu na stronie wielowyrazowymi keywords’ami. Efektywność tej metody opiera się na dotarciu do klienta, który jest potencjalnie zainteresowany Twoim produktem lub usługą. Oprócz tego, czym jest pozycjonowanie szerokie? Bez wątpienia to praca nad optymalizacją treści oraz pozyskiwanie linków, która dodatkowo wpływa na lepszą widoczność strony w Google. Pozycjonowanie SEO z wykorzystaniem wielowyrazowych fraz, nie tylko wpływa na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce dzięki niedużej konkurencji, ale również przyczynia się do: zwiększenia wartościowego ruchu organicznego, lepszego współczynnika konwersji, zmniejszenia współczynnika odrzuceń, trafnego pozyskania potencjalnego klienta, który ma jasno skonkretyzowane intencje i preferencje, a tym samym istnieje większe prawdopodobieństwo utrzymania go na stronie lub zachęcenia do zakupu.

Co ma wpływ na SEO?

SEO w Google opiera się o spójne działanie według wcześniej ustalonej strategii SEO. Cały proces pozycjonowania odbywa się za sprawą algorytmów Google, których działania nikt nie zna w 100% poza inżynierami Google. Roboty Google sprawdzają m.in. kod każdej podstrony, treści, linki wewnętrzne i zewnętrzne oraz kilkaset innych rzeczy. Bez wątpienia, na lepsze pozycje w Google oddziałują czynniki rankingowe, które wpływają na pozycjonowanie i widoczność strony w Google. Do najważniejszych rzeczy, które mają wpływ na proces pozycjonowania strony można zaliczyć:  

Jak pisać teksty pod SEO?

SEO copywriting to tworzenie unikalnych i merytorycznych treści na stronie internetowej pod SEO (search engine optimization) . Ich głównym celem jest wzrost widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Jednak nie tylko! Głównym zamiarem podczas pisania tekstów SEO powinno być dostarczenie wartościowych treści dla użytkownika! Zazwyczaj copywriting SEO używany jest zamiennie z content marketingiem. Jednak można stwierdzić, że ten pierwszy zawiera się w tym drugim. Pisanie tekstów pod SEO nie jest łatwym zadaniem, ze względu na fakt, że należy połączyć dwa działania:     W trakcie pisania pomocne jest wykorzystanie kilku aplikacji, które są dostępne w wersji darmowej lub w wersji rozszerzonej (płatnej). Do jednych z najczęściej stosowanych narzędzi do tworzenia tekstów SEO, można zaliczyć: Wyszukiwarkę Google, Google Keyword Planner, Google Search Console, Google Trends, Surfer SEO, Contadu, SENUTO, Answer the Public, Ahrefs.  

Czym się różni on-site SEO od off-site SEO?

SEO możemy podzielić na działania w obrębie witryny (on-site SEO) oraz poza naszą witryną (off-site SEO). Poniżej pokrótce pokazujemy  podział on-site SEO i off-site SEO, aby to lepiej zrozumieć:    

Komu jest potrzebne SEO?

SEO to rodzaj promocji w internecie, który sprawdzi się u osób, firm, które chcą zaistnieć w internecie i pozyskać nowych klientów lub zwiększyć ruch/sprzedaż na stronie internetowej, sklepie, blogu. Właściciele dużych sklepów internetowych, marek powinny zainteresować się SEO na cały kraj. Właściciele małych biznesów lokalnych powinni zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym, które nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dobre SEO to inwestycja na lata, która zwraca się z dużą nawiązką jeśli jest prowadzona przez ludzi z doświadczeniem.  

Dlaczego SEO nie może być tanie?

Efektywne SEO strony lub sklepu internetowego nie może być tanie, ze względu na zbyt rozbudowany zakres działań, zaangażowanie zbyt wielu osób, oraz przeznaczenie dużych pokładów czasu. Co więcej, na cały proces efektywnego pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania należy doliczyć koszt używania niezbędnych narzędzi, które umożliwiają monitoring i dopasowanie planu contentowego. Do takich aplikacji można zaliczyć np. Ahrefs, Senuto, Surferseo, czy Semstorm. Pobierają one miesięczny abonament, gdzie u wybranych dostawców koszt przekracza 500 dolarów miesięcznie! Co więcej, cały proces pozycjonowania opiera się na contencie, czyli dostarczeniu merytorycznych tekstów pod SEO. Tak więc, jeśli na te działania przeznaczysz okrojone środki, wówczas treść nie będzie rankować na wyższe pozycje w Google. Co z kolei wiąże się ze stratą pieniędzy oraz czasu. Pamiętaj, również że cały proces pozycjonowania witryny internetowej w Google zajmuje czasami kilka miesięcy, aby wspiąć się na wyżyny w pozycjach w wyszukiwarce. Tak więc wymaga dużego zaangażowania i inwestycji, która w dłuższym terminie przekłada się na darmowy i wartościowy ruch na stronie. Warto pamiętać, że SEO ciągle ewoluuje, a tym samym każda firma musi dostosować się jak najszybciej do nadchodzących zmian, aby utrzymać pozycję lidera.

Ile kosztuje SEO?

Każde skuteczne pozycjonowanie, które wpływa na zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google, obejmuje wiele czynności, a tym samym ma swoją cenę. Często klienci uważają, że cały proces pozycjonowania serwisu wykonywany jest przez jedną osobę – specjalistę SEO. Warto podkreślić, że działania nad optymalizacją to praca wielu osób, które angażują swój czas i zasoby w celu uzyskania najlepszych efektów pozycjonowania Twojej witryny. W tym miejscu warto wspomnieć, że cena, którą docelowo płaci klient za miesięczną usługę, rozbija się na kilka czynności. Co więcej, cennik pozycjonowania zależy od Twoich celów marketingowych, ilości podstron, rodzaju strony, rodzaju usługi, ilości i jakości linków sponsorowanych, ilości fraz, szybkości uzyskania pożądanych wyników. Kosz za efektywne pozycjonowanie Twojej strony www zaczyna się od 1500 zł w przypadku pozycjonowania lokalnego, a może sięgać nawet 10 000 zł netto miesięcznie lub więcej w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych lub innych serwisów w ciężkich branżach! Warto pamiętać, że w cenę pozycjonowania wliczone jest kilka ważnych elementów, które odgrywają znaczącą rolę w całym procesie indeksowania strony, aby zwiększyć widoczność w Google. Warto dodać, że w przypadku skutecznego pozycjonowania strony internetowej te elementy wykonuje kilka osób! Poniżej przedstawiamy, co wchodzi w zakres pozycjonowania i jakie są stawki rynkowe.

Treści pod SEO

Jednym z najważniejszych elementów w trakcie pracy nad poprawieniem widoczności witryny internetowej jest content. Czyli wysokiej jakości treść wysycona dopasowanymi słowami kluczowymi. Musi ona w jak największym stopniu odpowiadać na zapytanie użytkownika. Oprócz tego tekst powinien być doskonale zoptymalizowany pod algorytmy Google. Treścią wypełnia się wszystkie podstrony na witrynie, m.in. sekcję „o mnie”, ofertę, opisy produktów, kontakt, jak również artykuły na bloga. Agencja SEO lub specjalista od SEO najczęściej zleca to zadanie dla content writera, lub SEO copywritera, który doskonale wie, jak tworzyć teksty w SEO. Cena za pracę copywritera rozliczana jest najczęściej za 1000 znaków ze spacjami (zzs). Stawka jest różna i zależy od umiejętności, wiedzy, wykorzystanych narzędzi i rodzaju treści. Zazwyczaj waha się od 20 zł za 1000 zzs dla opisów produktów do 150 zł za 1000 zzs dla artykułów eksperckich. W związku z tym można przeliczyć, że jeden tekst wysokiej jakości na stronę może kosztować Cię od 20 zł za opis produktu do nawet 2000 zł w przypadku artykułu eksperckiego! Warto dodać, że podane stawki są stawkami netto za sztukę.

Artykuły sponsorowane pod SEO

W budżet pozycjonowania wchodzą również artykuły sponsorowane, które stosuje się w strategii SEO. Wspomniane teksty umieszczane są na zewnętrznych stronach w formie artykułów gościnnych inaczej sponsorowanych, w których treści zawarty jest odnośnik do Twojej strony. Dzięki temu zyskasz dodatkowy ruch na witrynie oraz zwiększysz autorytet zgodnie z wytycznymi Google. Warto podkreślić, że linkowanie zewnętrzne jest to ważny czynnik rankingowy, który wpływa na wysokie pozycje strony w wyszukiwarce. Przygotowaniem treści wraz z użyciem anchoru w tekście zajmuje się copywriter. Średnia cena za 1000 zzs w przypadku artykułów sponsorowanych wynosi od 20 do 80 zł za 1000 zzs. Co przekłada się na cenę od około 60 zł do 1500 zł netto za jeden artykuł. Oprócz tego należy znaleźć odpowiednią witrynę, na której zamierzamy umieścić artykuł sponsorowany. Taka strona powinna być tematycznie powiązana z Twoją branżą, jak również posiadać wysoki autorytet. Tymi kwestiami zajmuje się sam SEO’wiec, który musi znaleźć stronę, dogadać warunki oraz przesłać artykuł do publikacji. W ten zakres należy wliczyć pracę specjalisty od SEO oraz kwotę za udostępnienie miejsca na zewnętrznej witrynie. Cena za publikację może być różna. Czasami rozliczenie odbywa się na zasadzie wymiany, jak również odpłatnie. Wtedy kwota zależna jest od autorytetu strony, ilości unikalnych użytkowników na stronie w trakcie miesiąca, jak również wyceny właściciela domeny. W związku z tym wykup miejsca zazwyczaj kosztuje od 100 zł do nawet kilkunastu tysięcy złotych.

Optymalizacja kodu pod SEO

Kolejnym elementem wchodzącym w skład wdrażania strategii SEO do strony www, są prace nad kodem. Tym działaniem zajmuje się najczęściej Webmaster lub sam SEOwiec – jeśli zna tematykę kodowania strony. Optymalizacja kodu to dostosowanie witryny, tak aby była doskonale przystosowana do wytycznych Google. W zakres pracy przy kodzie wchodzi sama jego budowa, działania UX/UI, uwzględnienie sekcji meta tagów (meta title, meta description), formatowanie nagłówków, użycie kanonicznych adresów URL, linkowanie on-site, prace nad kotwicami, tworzenie list i sekcji FAQ, uzupełnienie atrybutów alt, przekierowania 301, czy zadbanie o strukturę linków oraz o przyjazne adresy URL. Warto dodać, że koszt pracy Webmastera waha się od 50 do 200 zł za godzinę, a nad optymalizacją jednej strony może spędzić nawet kilkanaście godzin w ciągu miesiąca!

Praca SEOwca

Ostatnim elementem jest połączenie wszystkich powyższych działań, którymi zajmuje się sam SEO’wiec. Oprócz wszelkiego delegowania i poszukiwania, a czasami prac nad optymalizacją kodu, specjalista od SEO wykonuje:

Jak wyglądają etapy SEO?

SEO (pozycjonowanie) w naszej firmie wykonywane jest według następujących kroków:   Początek naszej współpracy rozpoczynamy od Audytu SEO, który pokaże z jakimi błędami boryka się Twoja strona internetowa i co należy w niej poprawić, aby odnieść sukces w wyszukiwarce Google.   Po audycie SEO wykonujemy optymalizację SEO, która ma na celu polepszenie wielu elementów na stronie wpływających na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce Google.   Po optymalizacji przechodzimy do analizy konkurencji w Twojej branży. Dokładna analiza pomoże nam ocenić z jaką konkurencją będziemy walczyć, jakie działania należy podjąć, jakie środki należy przeznaczyć, aby odnieść sukces.   Po analizie konkurencji wykonujemy analizę słów kluczowych i wybieramy najbardziej wartościowe frazy dla Twojego biznesu.   Po analizie konkurencji i wyborze słów kluczowych przedstawimy Ci kompletną strategię pozycjonowania, która będzie zawierała szczegółowy plan działania dla Twojej strony.   Pozyskujemy wyłącznie wartościowe linki dla Twojej strony, które wpływają pozytywnie na pozycje Twojej strony.   Przygotujemy dla Twojej strony dedykowany plan contentowy. Nowe treści na Twojej stronie pomogą zagospodarować nowe frazy i zwiększyć ruch na pozycjonowanej stronie.   Cały czas analizujemy działania swojej pracy w raz ze zmieniającymi się algorytmami dostosowujemy Twoją stronę pod nie. Na koniec miesiąca dostaniesz szczegółowy raport z wykonanych prac.

Komu zlecić SEO?

Jeśli zależy Ci na rozwoju Twojego biznesu w Internecie, to okazuje się, że działania nad pozycjonowaniem lepiej oddelegować specjaliście od SEO lub doświadczonej agencji SEO. Wtedy nie musisz poświęcać swojego czasu na naukę oraz monitorowanie wykonanych czynności. Wykwalifikowana agencja zrobi za Ciebie wszystkie czynności od wykonania audytu SEO, analizę i monitoring działań, przygotowanie strategii w celu uzyskania dobrych pozycji na pierwszej stronie Google, po płatne kampanie. Jeśli szukasz profesjonalnej obsługi swojego serwisu to sprawdź ofertę Semtalk.pl. Posiadamy ponad 10-letnie doświadczenie w branży, które przekłada się na dobór najlepszych rozwiązań dla Twojego biznesu!
3/5 - (2 votes)

SEO może być trudne dla osoby, która dopiero stawia swoje pierwsze kroki w tej gałęzi marketingu. Najlepiej jest się uczyć prowadząc jakieś swoje testowe strony lub udać się na staż do jakiejś agencji SEO.

SEO to akronim angielskiego terminu „search engine optimization”, czyli „optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek”.

Pracę w SEO najlepiej zacząć od jakiś praktyk, staży w jakiejś dobrej agencji SEO.

SEO czyli pozycjonowanie robimy po to, aby zwiększyć widoczność strony na interesujące nas słowa kluczowe co przekłada się najczęściej na zwiększoną sprzedaż na stronie lub sklepie internetowym.

SEO możemy zrobić samodzielnie lub z pomocą specjalisty SEO. Samodzielne SEO możemy zacząć robić jeśli odbędziemy odpowiednie kursy, przeczytamy ciekawe wpisy na ten temat.

SEO składa się z działań w obrębie witryny (On-page SEO) oraz z działań poza witryną (Off-page SEO).

Gdzie wykonujemy pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wykonujemy w poniższych miastach:

Pozycjonowanie (SEO) Andrychów | Pozycjonowanie (SEO) Bydgoszcz | Pozycjonowanie (SEO) Gdynia | Pozycjonowanie (SEO) Głogów | Pozycjonowanie (SEO) Kędzierzyn Koźle | Pozycjonowanie (SEO) Kraków | Pozycjonowanie (SEO) Leszno | Pozycjonowanie (SEO) Lublin | Pozycjonowanie (SEO) Łódź | Pozycjonowanie (SEO) Olsztyn | Pozycjonowanie (SEO) Oświęcim | Pozycjonowanie (SEO) Radom | Pozycjonowanie (SEO) Rzeszów | Pozycjonowanie (SEO) Szczecin | Pozycjonowanie (SEO) Toruń | Pozycjonowanie (SEO) Wałbrzych | Pozycjonowanie (SEO) Warszawa | Pozycjonowanie (SEO) Włocławek | Pozycjonowanie (SEO) Wrocław | Pozycjonowanie (SEO) Wschowa | Pozycjonowanie (SEO) Żory | Pozycjonowanie (SEO) Zamość | Pozycjonowanie (SEO) Będzin | Pozycjonowanie (SEO) Jarosław | Pozycjonowanie (SEO) Biała Podlaska | Pozycjonowanie (SEO) Chełm | Pozycjonowanie (SEO) Rybnik | Pozycjonowanie (SEO) Gniezno | Pozycjonowanie (SEO) Piaseczno | Pozycjonowanie (SEO) Legionowo | Pozycjonowanie (SEO) Jasło | Pozycjonowanie (SEO) Sanok | Pozycjonowanie (SEO) Dębica | Pozycjonowanie (SEO) Krosno | Pozycjonowanie (SEO) Tarnobrzeg | Pozycjonowanie (SEO) Stalowa Wola | Pozycjonowanie (SEO) Mielec | Pozycjonowanie (SEO) Bielsko-Biała | Pozycjonowanie (SEO) Przemyśl | Pozycjonowanie (SEO) Gdańsk | Pozycjonowanie (SEO) Wejherowo | Pozycjonowanie (SEO) Ełk | Pozycjonowanie (SEO) Elbląg | Pozycjonowanie (SEO) Kalisz | Pozycjonowanie (SEO) Łomża | Pozycjonowanie (SEO) Siedlce | Pozycjonowanie (SEO) Pruszków | Pozycjonowanie (SEO) Płock | Pozycjonowanie (SEO) Ostrołęka | Pozycjonowanie (SEO) Lubin | Pozycjonowanie (SEO) Grudziądz | Pozycjonowanie (SEO) Inowrocław | Pozycjonowanie (SEO) Bolesławiec | Pozycjonowanie (SEO) Brodnica | Pozycjonowanie (SEO) Świdnica | Pozycjonowanie (SEO) Legnica | Pozycjonowanie (SEO) Jelenia Góra | Pozycjonowanie (SEO) Ostrów Wielkopolski | Pozycjonowanie (SEO) Opole | Pozycjonowanie (SEO) Piła | Pozycjonowanie (SEO) Gorzów Wielkopolski | Pozycjonowanie (SEO) Zielona Góra | Pozycjonowanie (SEO) Nowa Sól | Pozycjonowanie (SEO) Koszalin | Pozycjonowanie (SEO) Bełchatów | Pozycjonowanie (SEO) Pabianice |

Skorzystaj z pomocy ekspertów SEO

Skontaktuj się z nami w celu uzyskania oferty